Κυριακή, 18 Αυγούστου 2013

ΕΝΑ ΠΑΛΙΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ...

Όταν ήμουν μωρό,
είχαμε στο σπίτι ένα ραδιόφωνο.
Εγώ πάλι νόμιζα πως ήταν τηλεόραση!!

Το ξέρεις "Το Σπίτι Των Ανέμων"; 

Όταν ήμουν μωρό που λες, ανακάλυψα το ραδιόφωνο της μαμάς και του μπαμπά. Δεν ήταν σαν κι αυτό της φωτογραφίας. Ήταν πολύ πιο μοντέρνο, όχι μόνο γιατί αυτό το ραδιόφωνο της φωτογραφίας είναι άλλης εποχής, μα και γιατί ο μπαμπάς και η μαμά είχαν κάτι κουμπάρους που τους στεφάνωσαν (!) κι ο κουμπάρος ήταν Ιταλός! Κι έτσι το ραδιόφωνο, όχι μόνο είχε έρθει από μακριά, αλλά διέθετε και ιταλική φινέτσα!

Εγώ βέβαια τότε όλα αυτά δεν τα ήξερα, μα και να τα ήξερα, τα άκουγα βερεσέ! Θέλω να πω δηλαδή πως, επειδή γεννήθηκα θαρρείς με τη μουσική μέσα στο κεφάλι μου, είχα βαλθεί να μάθω και από που......προέρχεται!! (Αυτή η παρένθεση δεν είναι καθόλου....παρενθετική! Καθώς θα σου προσθέσω πως, στο σπίτι της γιαγιάς και του παππού -από το σόι της.......νύφης, όλη μέρα κι όλη νύχτα τραγουδούσαν και χόρευαν κι ο παππούς -λέει η μαμά- ήταν φωνάρα!)

Επανέρχομαι λοιπόν γιατί ξέφυγα και που λες, είχα βαλθεί να κάνω το ραδιόφωνο....τηλεόραση!! 
Σημειωτέον δε, πως τηλεόραση δεν υπήρχε ούτε για δείγμα εκεί πέρα πάνω που μέναμε εμείς!

Συνεπώς εννοώ πως, είχα βάλει σκοπό της ζωής μου να δω τι στο καλό είχε μέσα αυτό το μαραφέτι! Δεν μπορεί ρε άνθρωπε να ακούγονται μόνο οι φωνές των ανθρώπων και οι μελωδίες τους και οι ίδιοι να μην υπάρχουν πουθενά!!! Να' μαστε και λογικοί!

Κι έτσι, όση ώρα ήταν ανοιχτό το ραδιόφωνο (σχεδόν πάντα!) εγώ είχα κολλημένη τη μουρίτσα μου στην...άλλη όψη του ραδιοφώνου, κοιτώντας μέσα στο χάος με τις λυχνίες και τα καλώδια κι αναζητώντας εναγωνίως.......όλους αυτούς που μου μίλαγαν και μου τραγουδούσαν!!!

Κι είχα πάντα την αίσθηση πως, να δεις ότι σηκώθηκαν κι έφυγαν πριν προλάβω να τους δω!! 
Όλοι οι ήρωες μου ήταν παρέα μου. Οι φωνές τους με ταξίδευαν μαγικά. Είτε με τις μελωδίες, είτε με τα παραμύθια, είτε ακόμα και με το Θέατρο που άκουγε η μαμά κι εγώ από δίπλα!

Αυτές οι συγκεκριμένες φωνές δεν θα σβηστούν ποτέ από τη μνήμη μου, είναι χαραγμένες!

Αυτή τη Θεία Λένα σίγουρα κάποιοι θα την έχουν ακουστά!!  Foto Foto  
______________ "o pio pistos filos tou skylou" ______________

32 σχόλια:

  1. Μεγάλωσα με την θεία Λένα, το σπίτι των ανέμων (αθάνατε Λαμπίρη!) και όλες τις ραδιοφωνικές εκπομπές του πάλαι ποτέ!!
    Φιλιά πολλά :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Θα παντρεύτηκες στα 14"!!!
      Σε φιλώ γλυκά! :)

      Διαγραφή
  2. Ακόμα, κάποια πρωινά, λίγο πριν ανοίξω τα μάτια μου, νομίζω πως θα ξυπνήσω με το "Κααλημέρα σας παιδιά τρα λα λα - τρα λα λαα" της θείας Λένας.
    Καλημέρα Πέτρα
    Άννα Πάρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βουτιά στα μωρουδίστικα χρόνια........
      Σε φιλώ γλυκά! :))

      Διαγραφή
  3. Απαντήσεις
    1. Μωρό, πάλι καλά που δεν ρώτησες "τι είναι ραδιόφωνο"!!!
      Ρώτα το μπαμπά σου παιδί μου ποια είναι η θεία Λένα!!
      Πόσο ακόμα θα παίζεις με τα νεύρα μας;;; (χαχαχαχα!/αστείο είπα,
      αλλά......τελευταίως δεν έχω και πολύ την αίσθηση του χιούμορ,
      με αποτέλεσμα να πρέπει να το.....διευκρινίζω ότι είπα αστείο -μάλλον!)
      Σε/σας φιλώ γλυκά! :))

      Διαγραφή
    2. Εγώ πάντως γέλασα! :D
      θα ρωτήσω, θα ρωτήσω και θα μάθω!

      Διαγραφή
    3. Πάντως, αν -κάτω από τη φωτό της θείας Λένας, στο τέλος του κειμένου-
      πατήσεις επάνω στη δεύτερη λέξη που γράφω "φωτό",
      μπαίνεις κατευθείαν στο you tube και θα ακούσεις τη φωνή της.
      (Κατάλαβες τίποτα ή έχεις βάψει ρίζα κι εσύ;; !!)

      Διαγραφή
  4. Και το βραδυ,το θέατρο της Κυριακής και της Τετάρτης,οι λογοτεχνικές αναγνωσεις(Μαυρόλυκοι κλπ)και οι Αστυνομικές Ιστορίες του Νικου Φωσκολου(καμιά σχεση με τις τηλεοπτικές Λάμψεις)...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μερικά από αυτά τα άκουγε η μαμά μου κι εγώ καθόμουν εκεί, μαζί της....
      Καλημέρα φίλε VAD. :)

      Διαγραφή
  5. Κοίτα να δεις σύμπτωση. Μια τέτοια ανάρτηση ετοιμάζω και γω.
    Το ραδιόφωνο είναι για μένα ακόμα κάτι ρομαντικό και αναντικατάστατο.
    Αν και δεν πρόλαβα την Θεία Λένα...
    Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι σίγουρο ότι εμφανίστηκες τώρα, για να γεμίσω κι άλλο ενοχές! :)
      Κάθε μέρα έλεγα "να πω χρόνια πολλά στη Μαρία Νι, να πω χρόνια πολλά στη Μαρία Νι"
      και τελικά τα έκανα ρόϊδο!!
      Χρόνια σου πολλά και καλά Μαράκι μου, αν και καθυστέρησα αδικαιολόγητα...
      Το δικό σου αφιέρωμα θα είναι μακράν πιο ενδιαφέρον, πιο νοσταλγικό και πιο εμπεριστατωμένο, είμαι σίγουρη και το αναμένω!
      Σε φιλώ γλυκά! :))

      Διαγραφή
  6. Ένα που μοιάζει καταπληκτικά με αυτό της φωτογραφίας είχαμε κι εμείς. Με σεμέν από πάνω. Όλα είχαν σεμεδάκια τότε. Πριν από 10 χρόνια κάπου το βρήκε η μάνα μου στη μετακόμιση και πήγε να το πετάξει. Το μάζεψα και το έχωσα στο δικό μου πατάρι. Και από τότε σκονίζεται εκεί!

    Εσύ κοίταγες στις τρύπες που είχε από πίσω το ραδιόφωνο (λόγω υπερθέρμανσης των λυχνιών) για να βρεις τους καλλιτέχνες, εγώ ήμουν σε χειρότερη κατάσταση. Κάποια στιγμή έφερε ο πατέρας μου στο σπίτι ένα άλλο, μικρό, που δούλευε μόνο με μπαταρίες. Τεχνολογία, ε! Με έστελνε η μάνα μου κάθε φορά να αγοράσω μπαταρίες και όταν τελείωναν με έστελνε για άλλες. Νόμιζα τότε ότι μέσα στις μπαταρίες υπήρχαν οι φωνές. Κάτι σαν κασέτα ένα πράγμα.
    Και σήμερα αν ρωτήσεις ένα 7χρονο ξέρει όλες τις δυνατότητες του i-phone 5!

    ΥΓ: Εκτός από τη θεία Λένα θυμάμαι και τη θεία Όλγα. Εσύ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κρίμα πάντως που το έχετε στο πατάρι.
      Και μόνο που προέρχεται από τα παιδικά χρόνια, θα έπρεπε να το έβλεπες.
      Εμείς δεν βάζαμε (πάντα) σεμεδάκι, γιατί ήταν πολύ "μουράτο" το ραδιόφωνο
      (σχεδόν κυπαρισσί) και ήταν πολύ ωραιότερο χωρίς σεμεδάκι!
      Πάντως πολύ αστείο ήταν αυτό που έκανε ο Μαχαίρης, το διάβασες; !!
      Υ.Γ Μη μου πεις πως εννοείς μια διαφήμιση στην τηλεόραση! Θεϊκά χρόνια!!

      Διαγραφή
  7. Tι να πουμε..Θαρρεις, οτι ο προβληματισμος της δικης ΜΑΣ γεννεας...Ηταν ταυτοσημος σχεδον...
    Εγω πηρα και ενα..Μαχαιρι..Και το ανοιξα πισω..Βεβαιος, οτι θα ευρισκα,τα ανθρωπακια που μιλουν...!!
    Βεβαια..Μετα τις..Κατραπακιες..Η μαμα..Μου εξηγησε, οτι τα..Ανθρωπακια,ειναι..Κατω απο το "παρκε"
    Οποτε..Οταν εβγαλα τη..Σανιδα, του παρκε..Ο Μπαμπας ειπε..Οτι δεν φταιω...!!
    Και γλυτωσα τις..Κατραπακιες...!!
    Γενικως, ομως ειχα απο πολυ μικρος την συνηθεια..Να ανοιγω διαφορα...

    ΠΕΤΡΟ..Τη δικη σου ΑΠΟΨΗ που την βρισκω,υπεροχη...Να ειναι οι φωνες..ΜΕΣΑ στις μπαταριες...
    Δεν την ειχα σκεφτει καθολου...!!
    Φοβερη αποψη..Και δεν..Διαφερει και πολυ απο την...Αληθεια...!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι ότι είσαι πάντα πολύ περιγραφικός,
      είναι που είναι και πολύ αστείο αυτό που έκανες με το παρκέ!!!
      Να είσαι καλά Μαχαίρη μου, μου έφτιαξες το κέφι σήμερα!!
      Καλό σου απόγευμα! :)

      Διαγραφή
  8. Καλώς σε βρήκα!!!!!!
    Η θεία Λένα!!!!Αχ, στηνόμασταν πρωί πρωί να ακούσουμε την εκπομπή της!!!!!Ναι, σε ένα περίπου ίδιο ραδιόφωνο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Effie's Sweet Home Designs,
      (το αντέγραψα, μη νομίζεις!!)
      ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΕΣ ΛΟΙΠΟΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ!!
      Θα χαρώ να τα λέμε συχνά, αν και θέλω να σου πω πως
      (είμαι ξανθιά..) δεν μπορώ να μπω στο blog σου ή δεν έχεις blog;;;
      Θα ήθελα να μου το λύσεις αυτό το μυστήριο!
      Καλό σου απόγευμα Effie's Sweet Home Designs
      (πάλι το αντέγραψα, μη νομίζεις!)

      Διαγραφή
    2. Πειράζει να πω πώς έλιωσα εδώ μανούλα μου;;;;;;;;;;;;;

      Στα γέλια.εννοείται!

      Διαγραφή
    3. Σαν τη ζωή είμαστε, μια κλαίμε, μια γελάμε,
      αλλά, εγώ και πάλι δεν έμαθα άμα η Effie's Sweet Home Designs
      έχει blog!.. :(

      Διαγραφή
  9. τη θεία Λένα τη γνώρισα από τα βιβλία της. πως ήταν η ραδιοφωνική εκδοχή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να πατήσεις επάνω στη δεύτερη λέξη που γράφω "φωτό"
      (κάτω από τη δεύτερη φωτογραφία)
      και μπαίνεις κατευθείαν στο you tube να ακούσεις το......
      "καλημέρα σας παιδιά τρα λα λα......."
      Σε φιλώ γλυκά και καλό σου βράδυ! :))

      Διαγραφή
  10. Βρε συ κάτι ήξερα που ήρθα τελευταία! Διάβασα όλα τα παρατράγουδα σας κι έλιωσα στα γέλια!
    Εγώ πάλι δεν θυμάμαι αν είχα τέτοια περιέργεια αλλά τη θεία Λένα δεν θα ήξερα;
    Ακούω τη φωνή της και την καλημέρα της στα αυτιά μου!
    Ήμασταν ευλογημένη γενιά...αθώα!
    Πέτρο καλύτερα που νόμιζες ότι οι φωνές ήταν στις μπαταρίες!
    Αυτό σημαίνει αγνότητα!
    Απλά εύχομαι να μην τη χάσαμε μεγαλώνοντας!
    Τρυφερή, νοσταλγική ανάρτηση η σημερινή σου! :)))

    ΥΓ: Εγώ πάλι έμπλεξα με κατασκευή! Ζωή να 'χω ! Μου αρέσει που είπα σήμερα θα ξεκουραστώ !
    Πανάθεμά με!
    Φιλιά σε όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είπα να το γυρίσω "τούμπα" μετά το χτεσινό......
      Ευλογημένη γενιά ήμασταν όταν γεννηθήκαμε.
      Όταν μεγαλώσαμε όμως, είμαστε η γενιά της χρεοκοπίας...

      (Με την καλή έννοια το λέω βρε κουτό!!! Μη με πεις κι απαισιόδοξη :)
      (Τι;;; Δεν έχει δυο έννοιες η λέξη Φάνννη μου;) :(

      Διαγραφή
  11. Ωωωω πόσο μοιάζουμε!!
    Κι εγώ ήθελα να δω τα ανθρωπάκια που ήταν μέσα στο ραδιόφωνο..χαχα!
    Τι γλυκιά νοσταλγική ανάρτηση!!
    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακόμα τους ψάχνω που λες, τον Κωστή και τη......Μαρία;;;
      Αν θυμάμαι το όνομα, γιατί συγκρατώ μόνο τα αντρικά!!!
      Σε φιλώ γλυκά και καλό σου βράδυ! :)))

      Διαγραφή
  12. Πόσα πράγματα δεν κερδίσαμε από το ραδιόφωνο.
    Αρχικά τον τρόπο να σκηνοθετούμε και να εικονοποιούμε με το μυαλό μας, το παραμύθι που ακούγαμε,το θέατρο αργότερα, το ποδόσφαιρο (τα αγόρια), τους τραγουδιστές, τους εκφωνητές...
    Δεν θα ξεχάσω ποτέ το τρανζίστορ που μου έκανε δώρο κάποτε ο μπαμπάς μου.
    Το είχα μονίμως κολλημένο στο αυτί μου το βράδυ και άκουγα τόσα θεατρικά έργα με καταπληκτικούς ηθοποιούς, που τους αναγνώριζα απ' τη φωνή τους, χωρίς πάντα να έχω την εικόνα του προσώπου τους.
    Και στην εφηβεία, εκείνη την υπέροχη εφηβεία, όπου ξενύχταγα με τα τραγούδια των ερασιτεχνικών σταθμών και τις αφιερώσεις...
    Κάπως έτσι ερωτεύτηκα εγώ... κάπως έτσι ερωτευόταν αγόρια και κορίτσια τότε...
    Και η Κυψέλη μας ήταν γεμάτη με ερασιτέχνες και ερασιτεχνικούς σταθμούς, όπου ήξερες ποιός αφιερώνει σε ποιά και το αντίθετο.
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήρθες Φλωρούκο μου και συμπλήρωσες όσα δεν είπα και τα λες τόσο ωραία!
      Έχεις δίκιο, το τρανζίστορ ήταν μια άλλη μεγάλη αγάπη επίσης!
      Σαν την Κυψέλη περίπου.......
      Σε φιλώ γλυκά και καλό σου ξημέρωμα! :)))
      Φιλιά στο Χριστινάκι μας!

      Διαγραφή
  13. Αχ! βρε συ ,τι θυμησες ξυπνησες!!Νοσταλγικη βουτια στα χρονια της αθωοτητας για να ξεπλυθουμε για λιγο απ την μποχα που μας περιβαλλει!ΦΙΛΙΑ ΓΛΥΚΑ-ΝΟΣΤΑΛΓΙΚΑ.ΒΑΣΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για να γλυκάνουμε τον πόνο μας ΒΑΣΟΥΛΑ μου!
      Σε φιλώ γλυκά και καλό σου ξημέρωμα χαρά μου! :)))

      Διαγραφή
  14. Τη θεία Λένα την έχω ακουστά από τη μητέρα μου, όπως και τις εποχές ραδιοφώνου που περιγράφεις (Σπίτι των Ανέμων κλπ). Λυπάμαι που εγώ δεν τις πρόλαβα...
    Έχω ένα παρόμοιο ραδιόφωνο στο σπίτι... δουλεύει ακόμη!!!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάντως κι εγώ επειδή τα άκουγε η μαμά τα άκουγα,
      είπαμε ότι είμαι μεγάλη, αλλά δεν είμαι και σαν την Πελοπόννησο!
      Χαχα! Σε φιλώ γλυκά! :)))

      Διαγραφή

ΚΙ ΕΔΩ -ΜΕ ΕΝΑ ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ- ΕΙΣΑΙ ΣΤΟ ΑΛΛΟ ΜΟΥ BLOG ΠΟΥ ΕΧΩ ΚΑΙ ΤΟ ΞΕΧΝΑΩ ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΕΓΩ! ΧΑΧΑ!

ΠΕΡΙ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ: ΠΡΟΣΟΧΗ! ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΝΟΜΟΣ 2121/1993 Copyright © Mia Petra

ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ Ή ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ, ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΚΤΡΙΑΣ -Mia Petra-
***IMPORTANT NOTE***:The reproduction, publication, modification, transmission or exploitation of any work contained herein for any use, personal or commercial, without my prior written permission is strictly prohibited.