Σάββατο 2 Δεκεμβρίου 2023

✿ Η πολυπρόσωπη Κύπρος μέσα από 50 φωτογραφίες ~ Μέρος Β'


🍂 Χρυσοπράσινο φύλλο ριγμένο στο πέλαγο 🍂


Ξεκινώντας με ΚΛΙΚ επάνω στις φωτογραφίες για μεγέθυνση
φύγαμε για ένα φωτογραφικό ταξίδι στην πολυπρόσωπη Κύπρο

Ladies and gentlemen η πτήση για Κύπρο αναχωρεί άμεσα. Προσδεθείτε! Πάμε για ένα "κι όλοι αυτοί που σε πικράνανε από ψηλά αν τους κοιτάξεις, θα σου φανούν τόσο ασήμαντοι που στη στιγμή θα τους ξεχάσεις" και απογειωνόμαστε..τώρα! Δέστε ζώνες, χαλαρώστε, η Κύπρος μάς περιμένει!

Ταξιδεύουμε όχι για να ξεφύγουμε από τη 
ζωή... αλλά για να μην μας ξεφύγει η ζωή..

Ανοίγω τα φτερά μου ξανά. Η πτήση για Κύπρο είναι μια από τις ωραιότερες μακράν. Ιδανικές καιρικές συνθήκες, με ό,τι ονειρεύομαι διαρκώς: τα σύννεφα! Έχουν βγει στο σεργιάνι να μου κάνουν το χατίρι, να τα χαρώ όσο γίνεται. Επιστρατεύουν όλα τους τα παιχνιδίσματα και τα τερτίπια για να με εντυπωσιάσουν. Εδώ που τα λέμε, δε θέλω και πολύ. Μπαίνω σε mood ήδη, από την ώρα που φεύγω από το σπίτι. Απογείωση 


Μάθημα ζωής. Τέτοιο ήταν για μένα το ταξίδι μου στην Κύπρο, κι ας μην ήταν η πρώτη μου επιλογή για φέτος. Κοντινός προορισμός γαρ, άστον για τα .. γεράματα.. Λες κι ο χρόνος μού έχει υπογράψει κάνα συμβόλαιο και ξέρω ότι θα γεράσω. Φευ. Πήγα. Είδα. Γύρισα. Μια άλλη. Όχι αυτή που έφυγα από δω. Αυτό άλλωστε, υποτίθεται ότι είναι το νόημα κάθε ταξιδιού. Πας, βλέπεις, αλλάζεις μέσα σου. Ε, μετά την Κύπρο, άλλαξα λίγο παραπάνω. Όχι γιατί πήγα ανυποψίαστη. Αλίμονο. Είχα αποφασίσει από το σπίτι κιόλας, ότι θα πάω να μπω στα Κατεχόμενα. Ήξερα κι από το πρόγραμμα ότι θα επισκεφτώ τον Τύμβο τής Μακεδονίτισσας και θα μπω και στις κεντρικές φυλακές τής Λευκωσίας. Γη τής λεμονιάς, τής ελιάς..

Μέσα στις κεντρικές Φυλακές τής Λευκωσίας ...

Μου την είχαν πει βαρετή, συνηθισμένη, αδιάφορη. Ότι έχει λιγότερα "προσόντα" από την Ελλάδα. Ότι τα φυσικά της κάλλη, υπολείπονται τών δικών μας. Κι ότι στην τελική δεν είναι και τίποτα σπουδαίο. Από την προσγείωση και μόνο, ο θαλασσινός αέρας τής χώρας έρχεται και σ' ανταμώνει. Το εθνικό δίκτυο είναι άρτιο, αν και αυτή η εγγλέζικη "κληρονομιά" να είναι όλοι οι δρόμοι ανάποδα (από τους δικούς μας) και να οδηγούν δεξιοτίμονα αυτοκίνητα, σε μπερδεύει με το καλημέρα σας.!

Με υψηλό βιοτικό επίπεδο, με τον αέρα τής αγγλικής γλώσσας να μετριέται ακόμα κι ως μητρική, με γκουρμέ χαλούμια, πατάτες αντιναχτές, ψητές σεφταλιές και δάχτυλα κυριών, με ωραία σπίτια κι ακόμα ωραιότερα σχολεία, με τα πανεπιστήμια να είναι όλα ιδιωτικά αλλά αναγνωρισμένα από το κράτος, με τη θάλασσα "στα πόδια της" και τις μικρές αποστάσεις ανάμεσα στις πόλεις, με χλιδάτες βιτρίνες στις αστικές λεωφόρους, πεντακάθαρους δρόμους, και με κατοίκους πολύ φιλόξενους, θα 'λεγε κανείς πως, η Κύπρος συγκεντρώνει μια πολύ καλή "βαθμολογία"..!

Αλλά; Λείπει κάτι; Αντιθέτως. Είναι κάποια "πολύ", είναι αυτός ο ζήλος να κάνουν στο βωμό τού κέρδους, κάποιες πόλεις "Ντουμπάι", υψώνοντας αμέτρητους ουρανοξύστες, είναι που έχουν μαζευτεί πολλοί σε έναν τόσο μικρό τόπο, Άγγλοι που με το "έτσι θέλω" κατέκτησαν  κάποτε τη χώρα, κι ακόμα κρατούν "μερίδια" γης, επιβάλλοντας τη δική τους συνοικία, και πολλές δικές τους συνήθειες, είναι εκείνο το κατεχόμενο κομμάτι γης (36% τού νησιού) που καταπάτησε η Τουρκία με τσαμπουκά και ύπουλους

..συμμάχους, είναι ο ΟΗΕ που κατοικοεδρεύει εκεί, προκειμένου να "κρατά τα ίσα", είναι ο τουρκικός στρατός που φυλά αυτά που καταπάτησε(!), είναι οι Τουρκοκύπριοι που περνούν καθημερινά στην ελεύθερη Λευκωσία για να εργαστούν.. Παίρνουμε ειδική άδεια και περνάμε μέσα στις κεντρικές φυλακές τής Λευκωσίας, εκεί όπου τα Φυλακισμένα Μνήματα "ζουν" αιωνίως φυλακισμένα.. Εκεί που βασάνισαν τα παλικάρια τής Κύπρου οι Εγγλέζοι, εκεί και τα έθαψαν.. Φτάνουμε στο στρατιωτικό κοιμητήριο, εκεί που μαζί με τους τάφους και τα κενοτάφια, υπάρχει και το ομοίωμα τού ελληνικού αεροπλάνου που κατέπεσε από φίλια πυρά το 1974         

Αυτό είναι το ομοίωμα τού ελληνικού αεροπλάνου. Οι ακριβείς
θέσεις τών άτυχων Ελλήνων στρατιωτών και το πιλοτήριο (1974) ΚΛΙΚ

Ήταν 8:15 το πρωί κι από το ΡΙΚ ακουγόταν το τραγούδι "το πουκάμισο το θαλασσί" όταν έγινε το πραξικόπημα, σχεδιασμένο από την ελληνική χούντα. 15 Ιουλίου 1974. Αλλά ούτε η δεξιά μεταπολίτευση στην Ελλάδα, στάθηκε δίπλα στην Κύπρο. Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής όταν ρωτήθηκε για τη στήριξη που θα προσέφερε στους αδερφούς Κυπρίους, δήλωσε "η Κύπρος κείται μακράν". Σε ελεύθερη μετάφραση, νίπτω τας χείρας μου.

Βρίσκομαι ακόμα στα ιερά χώματα τής Κύπρου. Όλα δείχνουν ότι η χώρα με το όνομα βαρύ σαν ιστορία, ζει μιά φυσιολογική ζωή. Οι Κύπριοι φαίνεται να ζουν συμβιβασμένοι δίπλα στους Τουρκοκύπριους, χωρίς να υπάρχουν σύννεφα, μα ούτε κι η πρόθεση από κανέναν, να λυθεί κάποτε το κυπριακό. Οι στιγμές που βιώνω εδώ, χαράσσονται ανεξίτηλα στη μνήμη μου: η διαδρομή χιλιομέτρων δίπλα στις κατεχόμενες περιοχές, τα συρματοπλέγματα -η "πράσινη" γραμμή- οι Τούρκοι στρατιώτες στα φυλάκιά τους 24 ώρες το 24ωρο.. Η Αμμόχωστος (Famagusta) που φαίνεται τόσο μακριά αλλά είναι τόσο κοντά που νομίζεις ότι μπορείς να κάνεις τα πάντα για εκείνη, αλλά στην ουσία δεν μπορείς να κάνεις τίποτα.. Η πόλη Άχνα με τις πόρτες και τα παράθυρά της να χάσκουν θλιβερά όσο και θλιμμένα. Και τέλος η είσοδός μου στα Κατεχόμενα..

Μισό αιώνα μετά την εισβολή, ο εχθρός ίσως απλά να καθαρίζει φασολάκια..
..ή να 'ναι μες στη θλίψη και να τα 'χει βάλει με την πουτάνα την τύχη του..

Μισό αιώνα μετά την εισβολή, ο εχθρός ίσως απλά να καθαρίζει φασολάκια ή να είναι μες στη θλίψη, και να τα 'χει βάλει με την πουτάνα την τύχη του.. Φωτογραφίζοντας τα πρόσωπα τών "εισβολέων", ένιωθα σα να ζούσα σε ένα παράλληλο σύμπαν. Ένα σύμπαν με τους πολιορκημένους, κι ένα άλλο σύμπαν με τους ελεύθερους πολιορκημένους. Πολιορκημένοι όλοι τους μέσα σε δυό ιδιότυπες φυλακές. Μα πάντα μες στο ίδιο κλουβί... 


Κατά τη διάρκεια τού ταξιδιού μου, μεταξύ συγκίνησης και ιδιαίτερης συναισθηματικής φόρτισης, αρρώστησα (για πρώτη φορά) με κορονοϊό.. Οι πρώτες ώρες ήταν αφόρητα ενοχλητικές. Αλλά γύρω μου, σα να 'χαν πάρει όλα μυθικές διαστάσεις.. Σα να οδηγούσα ένα πρωινό με καύσωνα κι η άσφαλτος "άχνιζε" από τη ζέστη.. Σκεφτόμουν πως οι Κύπριοι ακροβατούν συνεχώς επάνω σε ένα τεντωμένο σκοινί, προσπαθώντας να .. "χωνέψουν" την κατοχή τους, και να χωρέσουν στο μυαλό τους το παράλογο τού πράγματος. Ακριβώς όπως ο Άγιος Βασίλης αναγκάζεται να συμβιώνει με τα αντηλιακά και τις παιδικές σαμπρέλες θαλάσσης. Η πτήση τής επιστροφής με βρήκε με σχεδόν ολοκληρωτική απώλεια ακοής. Παρατηρούσα τους συνεπιβάτες γύρω μου, σαν σκηνή τού σινεμά που 'χει παγώσει, σα να 'μασταν επιβάτες εκείνης τής μοιραίας πτήσης που έστειλε το ελληνικό αεροπλάνο στο θάνατο, αδιαμαρτύρητα και σιωπηλά... Petra  

🍂🍂 Χρυσοπράσινο φύλλο ριγμένο στο πέλαγο 🍂🍂

ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΟΥ ΚΛΙΚ ΕΔΩ 

Υ.Γ Το παρόν κείμενο υπόκειται στους νόμους περί πνευματικής ιδιοκτησίας.
Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή! Οι..συνήθεις ύποπτοι το πιάσανε το υπονοούμενο..

"Χρυσοπράσινο φύλλο": Μαλένης - Θεοδωράκης ~~ "Το πουκάμισο το θαλασσί": Δασκαλόπουλος - Κουγιουμτζής 

...........οι σκέψεις μου κάνουν θόρυβο...........

34 σχόλια:

  1. Το κάναμε το ταξίδι μας στην Κύπρο, Πέτρα μου. Ωραιότατο, ανάγλυφο, παραστατικό και πλούσιο. Να είσαι καλά, που μάς φιλοξένησες στο όμορφο ταξίδι σου.
    Στέλνω φιλιά και ευχές για καλό μήνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Γιάννη μου! Ευχαριστώ πολύ εγώ, που ήσουν παρών και σ' αυτή την πτήση! 🎄

      Διαγραφή
  2. Να που είχες επιθυμία να πας στην Κύπρο και πραγματοποίησες την επιθυμία σου(σε ένα σχόλιο σου στο μπλογκ μου το είχες γράψει). Εγώ θα σταθώ στις πανέμορφες φώτο κυρίως όμως στα κατεχόμενα που ακόμη πονάνε όσο και αν δείχνουν οι ίδιοι οι Κύπριοι ότι συμβιβάστηκαν. Δεν το νομίζω αλλα΄τι να δείχνουν μετά τόσα χρόνια;
    Και αρρώστησες ε; Και είχες παρατράγουδα.....
    Κατατοπιστικό το φωτογραφικό σου οδοιπορικό. Να σαι καλά να πας όπου δεν έχεις πάει
    Καλό μήνα Πέτρα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειλικρινά, δε θυμάμαι πότε ήθελα να πάω Κύπρο (εκτός αν ήταν την εποχή που υπηρετούσε εκεί ο γιος μου φαντάρος), αλλά όπως και να 'χει πήγα, τώρα που μιλάμε. Να είσαι καλά Άννα μου που ήρθες μαζί μου σε αυτό το οδοιπορικό! 🎄🌟

      Διαγραφή
  3. Πολύ ωραίες φωτογραφίες που μας πήραν κι εμάς μαζί στο ταξίδι αυτό.... κρίμα που έτυχε να αρρωστήσεις εκεί...επόμενος προορισμός ;;;;;
    Καλό μήνα !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επόμενος προορισμός: άγνωστος.. Όπου με βγάλει η ζωή, αυτή ξέρει! 🧡🎄

      Διαγραφή
  4. Όμορφο οδοιπορικό, υπέροχες φωτογραφίες και όπως πάντα, ιδιαιτέρως κατατοπιστική. Εύχομαι ο κορονοϊός να ήταν, όσο γίνεται, ανώδυνος. Μου αρέσουν ιδιαίτερα οι φωτογραφίες, διότι ξεφεύγουν από τα συνήθη της τουριστικής προβολής...
    Την Καλημέρα μου, Πέτρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να 'σαι καλά Βασίλη μου! Προσπάθησα πολύ να δώσω -μέσω φωτογραφιών και κειμένου- μια σφαιρική εικόνα. Όσο για τον κορονοϊό, το πρώτο 36ωρο ήμουν μαύρο χάλι, μετά "καταστάλαξε" όλο το θέμα σε φάρυγγα και αυτιά, χωρίς άλλα συμπτώματα! Σε ευχαριστώ πολύ! 🌟🎄

      Διαγραφή
  5. Σε τούτο σου το ταξίδι, Πετράδι μου πολύτιμο, πήγες με τα μάτια της ψυχής σου ανοιχτά. Είναι τόσο προφανές αυτό στο κείμενό σου! Είναι έκδηλη η συγκίνησή σου, την οποία μας την "μετέφερες" γλαφυρότατα. Μα πώς αλλιώς να δει κανείς την Κύπρο; Πώς να σταθείς μόνο στις εικόνες της; Οι φωτογραφίες σου υπέροχες, όπως πάντα! Με πήρες μαζί σου και μ’ έκανες να τη δω όπως δεν την είχα δει όταν εγώ είχα ταξιδέψει στο νησί της Αφροδίτης. Βλέπεις, όπως πολύ σωστά μου επισήμανες, τότε που πήγα εγώ απαγορευόταν ν’ επισκεφτεί κανείς τα κατεχόμενα. Προσμένω με χαρά το επόμενό σου ταξίδι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αλήθεια είναι Βίκυ μου, ότι πάντα πηγαίνω με τα μάτια τής ψυχής μου ανοιχτά και με αυτό που λέει η έκφραση "με την ψυχή μου". Απλά, αν δε βιώσει κάποιος την αύρα μιας χώρας, δε γίνεται να "ξέρει"... Κι εμένα η αύρα τής Κύπρου με σημάδεψε γιατί τα γεγονότα αφορούν τη σύγχρονη ιστορία, κι είναι οφθαλμοφανείς οι μακροχρόνιες συνέπειες.. Φιλιά! 💚🎄

      Διαγραφή
  6. Ένα ταξίδι και για μας αυτή η πλούσια ανάρτηση.
    Με καίριες λεζάντες σε αρκετές φωτογραφίες.
    Επιβεβαιώνεις το ότι παραμένει ένα όμορφο χρυσοπράσινο φύλλο.
    Αλλά εντυπωσιακοί χλιδάτοι και εδώ! Άραγε υπάρχει χώρα χωρίς προκλητικούς χλιδάτους;

    Η πολυπρόσωπη Κύπρος μας βέβαια, παρά το χαμηλής ποιότητας, και εκεί, πολιτικό προσωπικό, ευημερεί.
    Οι φωτογραφίες των κατεχομένων υπενθυμίζουν την ανοιχτή πληγή για τον ελληνισμό. Χωρίς καμιά ελπίδα σήμερα για επίλυση.
    Άραγε από τις συνομιλίες σου, Πέτρα, με τους ανθρώπους έβγαλες κάποιο συμπέρασμα για το τι προσμένουν (αν προσμένουν);

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με χαρά σε υποδέχομαι και πάλι φίλε Άρη, να ακούσω τα στοχευμένα -όπως πάντα- σχόλιά σου! Η αλήθεια είναι ότι δε μίλησα με αρκετούς Κύπριους, οπότε δεν έχω απάντηση στη ωραία ερώτησή σου, ένιωσα όμως πόσο τούς πονά, γιατί αρνούνται να περάσουν στα Κατεχόμενα, ενώ εγώ -ως παρατηρητής- είχα μια ουδετερότητα στο να τα επισκεφτώ. 🎄

      Διαγραφή
  7. Σφίχτηκε η καρδιά μου με τα κατεχόμενα!
    Για άλλο ένα ταξίδι περάσαμε κι εμείς μαζί σου όμορφα,
    σε απολαύσαμε, αλλά προσωπικά λυπήθηκα που αρρώστησε
    και δεν μπόρεσες στο τέλος να φύγεις με την καλύτερη διάθεση!
    Ταλαιπωρήθηκες, αλλά ευτυχώς ήταν όλα περαστικά!
    Τι να ευχηθώ. να ταξιδεύεις ως τα βαθιά γεράματα, που
    σημαίνει να είσαι ακμαία και με καπελαδούρες ως τα βαθιά
    γεράματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι όμως, ο κορονοϊός ενίσχυσε το συναίσθημά μου, αντί να το αμβλύνει..
      Όσο περνούν τα χρόνια, θα αγοράζω όλο και πιο μεγάλες καπελαδούρες
      και θα βγαίνω "πολύ καμουφλαρισμένη" που έλεγε κι ο Ρίζος! 😂🧡💚🎄

      Διαγραφή
  8. Ωραίο ταξίδι Πέτρα μου. Ωραίες φωτογραφίες, ωραία περιγραφή και ξενάγηση.
    Μας ταξίδεψες πάλι.
    Να είσαι καλά ταξιδιάρικο κορίτσι!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά κι εσύ Ελενάρα μου, να "ταξιδεύουμε" αντάμα! Σε ευχαριστώ! 💚🎄

      Διαγραφή
  9. Το χάρηκα το ταξίδι σου Πέτρα μου, σαν να ήταν δικό μου. Δεν έμεινες στα προφανή αλλά τα είδες ως αφορμή για να πεις τα δικά σου, να κάνεις τις παρατηρήσεις σου και να δεις πίσω απ' τις εικόνες. Ένα υπέροχο φωτορεπορτάζ που μας έβαλε στη διαδικασία να νιώσουμε ό,τι ένιωσες. Κομψή και αεράτη, έκλεψες όλες (ναι είμαι σίγουρη) τις αρσενικές καρδιές, αλλά εσύ παρέμεινες ως το τέλος "ένα χρυσοπράσινο φύλλο ριγμένο στο πέλαγο". :)
    Θερμές ευχαριστίες Πέτρα μου!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τις καρδιές τών μανάβηδων πάντως (της Λάρνακας) τις πήρα μαζί! 😂

      Ακριβώς όπως το περιγράφεις, Μαράκι γλυκό, σε κάθε μέρος που πάω,
      προσπαθώ να συγκεντρώσω υλικό για μιά όσο το δυνατόν, εμπεριστατωμένη
      περιγραφή. Και ναι, πάντα λέω "τα δικά μου".. Ελεύθερη "ρεπόρτερ" αφού! 💚🎄

      Διαγραφή
  10. Άλλο ένα απολαυστικό ταξίδι μαζί σου, Πέτρα! Πολύ ωραίες οι φωτογραφίες σου και η ανάρτησή σου γεμάτη συναίσθημα! Για άλλη μια φορά σε ευχαριστώ πολύ που τα μοιράστηκες μαζί μας!
    Φιλάκια πολλά και ταξιδιάρικα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ σε/σας ευχαριστώ πολύ, που "πετάξατε" και πάλι μαζί μου! 🧡💚🎄

      Διαγραφή
  11. Πόσο με συγκίνησες με το οδοιπορικό σου αυτό στην πολύπαθη Κύπρο Πέτρίνα μου δεν λέγεται...
    Όλα είναι ακόμη μέσα στις μνήμες μου , από την κατοχή των Άγγλων και τις δολοφονίες των παλικαριών Αθηναγόρα και Αυξεντίου και πόσων άλλων που θέλησαν να αναπνεύσουν τος αέρα της ελευθερίας του νησιού τους. Στο δημοτικό πήγαινα τότε στην έκτη τάξη..Το σχολείο τελείωνε και εμεις αντι γιορτή λέγαμε ποιήματα για την Κύπρο. και για τα παιδιά που χάθηκαν.
    12 χρονών εγώ και είχα κάνει την πρώτη μου απόπειρα ποιητικού λόγου!
    Ενα κομμάτι μας είναι και προπαντός για εμάς τους πιο παλιούς που ζήσαμε μόνο από μακριά τα κομμάτια της ιστορίας αυτού του πολύπαθου νησιού!
    Οι φωτογραφίες σου από τα κατεχόμενα απεικονίζουν την εγκατάλειψη και την διαφορά, μεταξύ αυτών των δύο κόσμων που δέχονται την μοίρα τους.
    Ταξίδι με συγκρουόμενα συναισθήματα γεμάτα ουσία ήταν, αλλά νομίζω ότι άξιζε που το έκανες, έστω και με παρεα ένα κορωνοϊό, που εύχομαι όταν γράφεται αυτό το σχόλιο να σου έχει περάσει και να σου μείνουν μόνο οι όμορφες στιγμές αυτού του ταξιδιού.
    Όταν κοιτάς από ψηλά...τραγούδι αγαπημένο Πετρίνα μου όλο νόημα!!
    Σε αφήνω ακόμα επηρεασμένη από τις εικόνες που μοιράστηκες μαζί μας σε ευχαριστούμε πολύ και σου εύχομαι πολλά και όμορφα ταξίδια να κάνεις φίλη μου...καλό σου ξημέρωμα🌙 αγκαλιά μεγάλη! 🤗
    Υ.Γ. Ασχολίαστο άφησα όπως είδες πως είσαι μια κούκλα θεά!!!🧡
    .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως πολύ σωστά σχολίασε η νονά μου, όταν της μίλησα γι' αυτό το ταξίδι μου, "τα κατεχόμενα ήθελαν απλά να τα κατέχουν, γι' αυτό και δεν τα αξιοποίησαν".. Οι.. βετεράνοι περί τού κορονοϊού, μου είπαν ότι εντέλει το πέρασα ελαφριά, οπόΤΑΝ (που λένε κι οι Κύπριοι) όλα καλά!

      Υ.Γ Την ανθοδέσμη σου, που την στέλνω, Σμαράγδι μου; 😉😛💚🎄🧡

      Διαγραφή
    2. 🌺🌷🌹🌸🌼🌻🌻🌻🌺🌷🌹🌼🌼🌼🌸🌸🌸🌺🌺🌹🌹🌷🌷🌼🌼🌼🌻🌻🌷🌺🌷🌺

      Διαγραφή
  12. Μια πένα κι ένας φακός που ακριβολογεί. Εικόνες μιας Κύπρου που επιστρατεύουν όλες τις αισθήσεις και καταλήγουν σε εκκωφαντική σιωπή στα κατεχόμενα με μια ανοιχτή πληγή.
    Παρά τη θλίψη έχει ομορφιές που αφήνουν το στίγμα τους. Όμορφο ταξίδι! Πέτρα μου σ' ευχαριστούμε που μας πήρες μαζί σου! Και στο επόμενο εύχομαι!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τέρμα τιμητικό το σχόλιο σου, Αννίκα μου! Ομορφιές ασφαλώς και έχει η Κύπρος, γιατί είμαι της άποψης ότι όλα τα μέρη διαθέτουν κάτι όμορφο. Εμένα -ως συνήθως- με κέρδισε η φύση, η εξοχή, τα χωριά, τα βουνά, τα δέντρα, και πολύ λιγότερο οι πόλεις. "Ντουγρού" για τον επόμενο προορισμό, αν το θέλει ο θεός.. 🧡💚🎄

      Διαγραφή
  13. Δεν ξέρω ακριβώς γιατί αλλά ειδικά το 2ο μέρος με τις περιγραφές σου, και τις φωτο σου με συγκλόνισες. Κατεχόμενα, εγκατάλειψη, εικόνες, ιστορία που δεν έχει τελειώσει...;! Κι εις άλλα πολλά ακόμα ταξίδια Πέτρα μου! Ελπίζω τώρα να είσαι καλά! Εσύ, όπως πάντα στυλάτη!❣️

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ότι σε συγκλόνισε το δεύτερο μέρος, για μένα σημαίνει απλά ότι ο σκοπός επετεύχθη.. Γιατί νιώσατε όσα προσπάθησα να σας "περάσω" με το συναίσθημά μου. Ευχαριστώ πολύ Μαρία μου! 💚🧡🎄

      Διαγραφή
  14. Πέτρα μου, τα κατάφερες πάλι να μας ταξιδέψεις! Σ' ευχαριστώ που μέσα από τις υπέροχες φωτογραφίες σου έδειξες μέρη που πολύ θα ήθελα κι εγώ να επισκεφτώ κάποτε. Εύχομαι να είσαι καλά, να ταξιδεύεις πάντα και να μας μεταφέρεις με τα γραπτά σου την ενέργεια και την ομορφιά του κάθε τόπου! Από καρδιάς σου εύχομαι καλές γιορτές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σκέφτομαι ότι τα μέρη τα προσεγγίζουμε με προσωπική ματιά, κι ότι ο κάθε ταξιδιώτης εντέλει, εισπράττει διαφορετικά πράγματα παύλα συναισθήματα, από ένα μέρος. Κι εγώ σου εύχομαι καλές γιορτές Λία μου, αν και θα έχουμε μιλήσει ξανά ως τότε. 🎄🧡💚

      Διαγραφή
  15. Πέτρα, εδώ βρήκα πόρτα ανοιχτή, εδώ σχολιάζω. Πάρα πολύ όμορφο κι ενδιαφέρον το ταξίδι σου στην Κύπρο. Ταξίδι και να μην είναι τέλειο γίνεται;
    Πολλά φιλιά Πέτρα μου
    καλές γιορτές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βρήκες εδώ την πόρτα ανοιχτή, γιατί εδώ είχα αφήσει ανοιχτά τα σχόλια (στις αναρτήσεις τών ταξιδιών μου, μια ανάρτηση αφήνω ανοιχτή μόνο). Έχεις δίκιο, κάθε ταξίδι είναι τέλειο γιατί έχει πάντα ενδιαφέρον, ωστόσο στην Κύπρο συγκινήθηκα πολύ με όσα βίωσα.. Καλές γιορτές Στελλάκι μου! 🎄🧡💚

      Διαγραφή
  16. Νονούλι, θα ξεκινήσω από το ότι είσαι μια κούκλα και λάτρεψα το φουλάρι σου! Του ονείρου!
    Όμορφο ταξίδι. Δύσκολα τα κατεχόμενα. Και αν είναι δύσκολα για εμάς, σκέψου για τους Κυπρίους! Αχ!
    Η Κύπρος είναι ενα μέρος που μακάρι να καταφέρω να επισκεφτώ. Το θέλω πολύ, γιατί έχει πολλά προσκυνήματα! (Και είναι ο τόπος ενός Αγίου, που αγαπώ πολύ, του Αγίου Φιλουμένου)
    Στεναχωρήθηκα που νόσησες (δεν έχω χειρότερο από το να αρρωστήσω μακριά από το σπίτι μου), εύχομαι τώρα να είσαι σούπερ ντούπερ!
    Καλό ξημέρωμα !! Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ πάλι, επειδή δεν κολλάω ιώσεις εδώ και μια 25ετία τουλάχιστον, ήξερα πως, αν παρουσίαζα συμπτώματα ίωσης, σίγουρα θα ήταν κορονοϊός, που δεν είχα νοσήσει μέχρι τώρα (σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά..) Τεσπά, όλα καλά, κουκλοβαφτιστηρόνιμου. Εισέπραξα την αύρα τής χώρας, και γύρισα να "ξεραθώ" με την ησυχία μου στο κρεβατάκι μου, τις επόμενες 3-4 μέρες, και μετά όλα καλά! Το φουλάρι είναι κι εμένα από τα (αμέτρητα..😉) αγαπημένα μου, αν και νομίζω ότι το απογείωσε η αλυσίδα.. Γλυκό φιλί! 🎁🧡💚🎄

      Διαγραφή

ΦΙΛΕ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ TOY BLOG ΚΑΙ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΜΕ ΤΟΝ GDPR~ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ!

ΠΕΡΙ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ: ΠΡΟΣΟΧΗ! ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΝΟΜΟΣ 2121/1993 Copyright © Mia Petra

Απαγορεύεται από το δίκαιο Πνευματικής Ιδιοκτησίας η καθ' οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση και ιδιοποίηση τών κειμένων μου, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ Ή ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ, ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΚΤΡΙΑΣ -Mia Petra-
***IMPORTANT NOTE***:The reproduction, publication, modification, transmission or exploitation of any work contained herein for any use, personal or commercial, without my prior written permission is strictly prohibited.