Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2015

Κρίμα που είναι πόρνη...


Ήταν ένα κορίτσι μια φορά σε μια εποχή, αιώνες μακριά από τη δική μας.
Η αγάπη της και το παράφορο πάθος της για τον αδερφό της, 
την οδήγησαν στα μονοπάτια της αιμομιξίας, 
με τον φαύλο κύκλο να στριφογυρίζει σαν τρελός γύρω της.
Το πάθος υπήρξε αμοιβαίο, όχι όμως για πολύ. Το κορίτσι, 
κάτω από το βάρος των ενοχών της, αρνείται τον απαγορευμένο έρωτα
και βάζει φρένο, μέσα από έναν συμβατικό γάμο.
Όταν η αλήθεια βγαίνει στο φως, η κοπέλα στιγματίζεται
ως πόρνη, όχι μόνο από την κοινωνία, αλλά κι από τον ίδιο της τον αδερφό,
ο οποίος την θεωρεί πόρνη, ακριβώς επειδή τον πούλησε και πήγε με άλλον άντρα!

Έχω πάψει να ασχολούμαι με τις κριτικές (των κριτικών) περί θεάτρου (και σινεμά).
Τις περισσότερες φορές αρνούμαι να διαβάσω έστω και την υπόθεση του έργου.
Εξαιρούνται τα κλασσικά, που η υπόθεση είναι λίγο-πολύ γνωστή.
Άλλωστε, έχω την άποψη ότι μια θεατρική παράσταση είναι όπως το Ταξίδι
ή το Βιβλίο: πάντα έχεις κάτι καλό να αποκομίσεις. Συνεπώς, κλείνω τα αυτιά μου
κι ακολουθώ το ένστικτο μου, για την επιλογή ενός έργου στο θέατρο ή στο σινεμά.
Με αυτή την λογική, πήγα και στην παράσταση "κρίμα που είναι πόρνη".
Κι επειδή η αναφορά μου δεν έχει σκοπό να πείσει κανέναν να πάει 
στην παράσταση, απλά και μόνο να...δηλώσω ότι πήγα γιατί έτσι ήθελα(!)
θα κλείσω με ένα μικρό σχόλιο: Mε μια μεταμοντέρνα σκηνοθεσία
από τον Δημήτρη Λιγνάδη και εν μέσω της υπέροχης ζωντανής μουσικής
του Γιάννη Χριστοδουλόπουλου, υπό τις νότες ενός εκκλησιαστικού οργάνου, 
έναν αναμενόμενο Μηνά Χατζησάββα (πάντα ψύχραιμος και διορατικός) 
και μια Μαρία Κίτσου εκπληκτική κι ας την "ανακάλυπτα" εκείνη την ημέρα,
ανεβαίνει στην πόλη μια παράσταση ανάμεσα σε εκατοντάδες άλλες, 
που αξίζει τον κόπο να την δει όποιος αγαπά την Τραγωδία.
Είναι κάπως σα να έχει έρθει η Επίδαυρος στο κέντρο της Αθήνας.

Παράλληλα βέβαια -ιδιαίτερα αυτές τις ημέρες- με απασχολεί πολύ
η υποκρισία μιας κοινωνίας, που κρίνει εύκολα και βγάζει συμπεράσματα
κατά το δοκούν, αρνούμενη να εξετάσει εις βάθος, παραμέτρους-συνέπειες-αιτίες, 
προσεγγίζοντας επιφανειακά την κατάσταση και δίνοντας ελαφρές εξηγήσεις,
κλείνοντας φοβάμαι για άλλη μια φορά, μια πόρτα προς την εναλλακτική
και επιλέγοντας την εύκολη διαδρομή της κριτικής και της ισοπέδωσης. 
Συνεπώς, μετά την Ανναμπέλλα, ενδέχεται και η άποψη μερίδας της κοινωνίας
να είναι πόρνη, δίπλα σε μια πόρνη-δικαιοσύνη, που διατηρεί "φωτάκι" εδώ και καιρό
και μια πόρνη-κυβέρνηση, που με θράσος κρίνει τις "πιρουέτες" των αντιπάλων της,
"ξεχνώντας" ότι η ίδια δεν έχει κλείσει στιγμή τα πόδια της, εδώ και δυόμιση χρόνια.
Υ.Γ Εδώ κάνε κλικ για ένα ενδιαφέρον άρθρο: "ο κόσμος πάει θέατρο, αλλά τι θέατρο βλέπει" (εκτός του Παραλόγου θα συμπλήρωνα). Foto & Foto
Υ.Γ 1) Προσεχώς ακολουθεί εκτενές "αφιέρωμα" στον Αντώνη και όχι μόνο, για να μαθαίνουν οι καινούργιοι και να μην πουλάνε κι άλλη τρέλα οι παλιοί!
Υ.Γ 2) Είκοσι και σήμερα... Σαν το χριστουγεννιάτικο ημερολόγιο της τζαμποσακούλας! 
Η εποχή μας την κούραση δεν την χωρά; 
Μόνο Mia Petra ξέρει την απάντηση εδώ!
❤¸¸.•*¨*•♫ ....................................................................................❤¸¸.•*¨*•

54 σχόλια:

  1. Καλησπέρα Πετράδι μου
    Πολύ σε χαίρομαι και σε επιβραβεύω
    για τις επιλογές σου
    Η πρόταση σου άκρως δελεαστική άλλωστε
    αγαπώ κι εμπιστεύομαι τον Μηνά Χατζησάββα
    Ελπίζω να καταφέρω να το δω
    Μετράμε αντίστροφα λοιπόν...για να δούμε το θεριό
    δείχνει να αντέχει!!!

    φιλί γλυκό ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι υποκειμενική υπόθεση και το θέατρο... Καλό ξημέρωμα :)

      Διαγραφή
  2. Στ΄αλήθεια αγαπητή μου Πέτρα, πρόκειται για μια συγκλονιστική και απίστευτη ιστορία.
    Να σου όμως πως αν είμουν Ελλάδα θα πήγαινα να δω αυτή την παράσταση.
    Καλή σου μέρα και καλή βδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από θεατρικές παραστάσεις, η Ελλάδα πηγαίνει πολύ καλά!

      Διαγραφή
  3. Συνχωρέστε με αν δε ξέρω τον Δημήτρη Λιγνάδη και τους υπόλοιπους συντελεστές της παράστασης,αλλά μια κοινωνία που φοράει πολλά κοστούμια και μάσκες μεταμφίεσης κατευθύνει η ίδια τα θέματα εκεί ακριβώς που θα τη συνφερε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το θέμα είναι ταμπού και δύσκολο. Δεν ξέρω πως το προσεγγίζει ο σκηνοθέτης και οι άλλοι συντελεστές αλλά πολύ δύσκολα θα καταφέρει να ηρεμήσει τη μάζα και να το αντιμετωπίσει -αν μη τι άλλο- με επιείκεια.

    Πρόσεχε τι θα πεις για τον Αντώνη. Δεν είπαμε ότι έχουν αρχίσει την τρομοκράτηση και κλείνουν μπλογκς; Κανόνισε να μου τον στενοχωρήσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο σκηνοθέτης το προσεγγίζει με πολύ σεβασμό και διακριτικότητα.
      Πως προσεγγίζει τα θέματα ο Αντώνης; Καμία σχέση :)

      Διαγραφή
  5. Απο τα ΤΑΜΠΟΥ θεματα...
    Επηγες και διαλεξες..Το πιο...ΕΞΤΡΗΜΤΑΜΠΟΥ...!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι όμως πολύ επιτυχημένο όχι μόνο ως υπόθεση αλλά και ως σκηνοθεσία.

      Διαγραφή
  6. Καλή χρονιά Πέτρα!!! Υγεία σωματική και ψυχική!!! Επανήλθα μετά από ένα διάστημα εσωστρέφειας και σιωπηλής παρακολούθησης και μετά τη γιορτινή ραστώνη...και πέφτω σε ένα θέμα εξτρημταμπού, που λέει κι ο Μαχαίρης!
    Δεν με ιντριγκάρει να παρακολουθήσω μια τέτοια τραγωδία, μου φαίνεται πολύ τραβηγμένο το θέμα. Παρακολουθώ όμως με πολύ ενδιαφέρον τη σύγχρονη πολιτική ιλαροτραγωδία. Ο Αντωνάκης θέλει λίγη δουλειά στην ερμηνεία, δε νομίζεις;
    Πολλά πολλά φιλιά, καλή μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού σε ιντριγκάρει πιο πολύ η τραγωδία/Αντώνης, χρειάζεσαι επειγόντως εκλογές!

      Διαγραφή
  7. Πολύ δυνατό το θέμα Πέτρα μου, εξαίρετοι οι συντελεστές και το περιβάλλον της παράστασης. Πολύ καλά έκανες και μας το πρότεινες και το ανέδειξες συνάμα. Τέτοια ζητήματα, γροθιά στο στομάχι μιας δήθεν ...ηθικοπλαστικής σακούλας που μας περιβάλλει πάντα έχει πάρα πολλά ζητήματα να πει και πολλά ...αυγά να σπάσει.
    Φιλιά πολλά κορίτσι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ όμορφη επιλογή έργου Πέτρα μου. Ευχαριστούμε που το μοιράστηκες μαζί μας καθώς και όλες τις άλλες πληροφορίες και το άρθρο.
    Καλές θέασεις εύχομαι πάντα με σωστή κρίση :-)
    Πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσύ που είσαι -και- ηθοποιός μπορείς να την εκτιμήσεις περισσότερο την παράσταση Κατερίνα μου.

      Διαγραφή
  9. Η παρασταση σίγουρα θα έχει ενδιαφερον σαν θεμα.....και ειστε τυχεροί οσοι ζήτε στην Αθήνα αμη τι άλλο Πετρίνα μου που εχετε την ευκαιρία να βέπετε τετοιες παραστασεις ........ο παραλληλισμος σου με την σημερινή καταστασταση ακρως πετυχημενος.. φιλακιααααααα!!!! καλη χρονια... εγω ακομα ευχες θα δινω.. χι.χιχ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δεν το έχω δει ούτε το έχω διαβάσει. Έχω ακούσει όμως γι' αυτό και παλαιότερα. Σε ευχαριστώ που μου έλυσες την απορία για τον τίτλο. Αναρωτιόμουν τι εννοεί, αφού πρόκειται για έναν έρωτα ταμπού. Ποιος την αποκαλεί πόρνη, δηλαδή.
    Αν βρω παρέα, θα πάω να το δώ. Και ο Χατζησάββας και η Κίτσου είναι πολύ καλοί ηθοποιοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γενικώς ανεβαίνουν εξαίσιες παραστάσεις αυτόν τον χειμώνα.

      Διαγραφή
  11. Νομίζω πως αυτή η παράσταση θα έχει να δώσει πολλά. Πάντα μας κάνεις όμορφες προτάσεις Πέτρα μου και σε ευχαριστούμε.
    Βέβαια συγκλονιστικός ήταν και ο τρόπος που έδεσες την υπόθεση του έργου, με την επικαιρότητα. Συγκλονιστικός και πόσο εύστοχος.
    Σε φιλώ και σε καλημερίζω! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ένα πολύ όμορφο κείμενο που συνταιριάζει την θεατρική επικαιρότητα με την πολιτική επικαιρότητα με μαεστρία!!!!
    Συμφωνώ απόλυτα και ως προς το περιεχόμενό του...
    Η παράσταση μού είχε τραβήξει την προσοχή μέσα από πολλές, επειδή μοιάζει με αρχαία τραγωδία.
    Μια πόρνη ψευτοπολυτελείας για την Ευρώπη η Ελλάδα μας...
    Καλημέρα, Πετρουλίνι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επ, ξεχάστηκα!
      Οι εικόνες λατρεμένες, ειδικά η πρώτη!!!!
      Μου θυμίζει "Άννα Καρένινα" σε μοντέρνα έκδοση!!!!

      Διαγραφή
    2. Όντως σκηνοθετικά έχει στοιχεία αρχαίας τραγωδίας όπως έγραψα.
      Κι εμένα μου άρεσε πολύ η πρώτη φωτό αλλά και οι άλλες μας επίσης ;)

      Διαγραφή
  13. Μακαρι να εμενα στην Αθηνα, να πηγαινα πιο συχνα στο θεατρο! :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συχνά θέατρο πηγαίνει κι όποιος έχει και οικονομική άνεση :((

      Διαγραφή
  14. Μμμμ τι μου λες! Ουφ πρέπει σιγά, σιγά να ανασκουμπωθώ κι εγώ και να παρακολουθήσω καμιά παράσταση! (Οι γυναίκες είναι πάντα πόρνες απλά και μόνο επειδή είναι γυναίκες, ο μισογυνισμός καλά κρατεί!)

    Πολλά. πολλά φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η παρένθεση σου είναι λόγος για ξεχωριστή ανάρτηση... Καλό ξημέρωμα :))

      Διαγραφή
  15. Petra μου, γλυκειά..και πάλι χρονια πολλΆ!!! χαίρομαι που είναι καλή η παράσταση... εδώ θεατροφιλος!!!! καλή επιτυχία να έχει...
    μου άρεσε ο παραλληλισμός... μόνον που γι' αυτες οι γυναίκες... υπάρχει ελαφρυντικό: δεν είναι επιλογή τους παντα αυτό που κάνουν... ενω ή άλλη.... που λες... είναι και επιλογή και στοχος και ... τι να πω;;.... .... έχουμε γίνει εδώ μέσα.....
    τέλος παντων... εύχομαι τα καλύτερα... για το 2015!!!! καλή χρονια και παλι , με υγεία, και πολλή αγάπη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εν προκειμένω βέβαια μιλάμε για μια αιμομικτική σχέση, με όσα αυτή συνεπάγεται...
      Καλή χρονιά και να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  16. Πόσο βαθιά νυχτωμένη είμαι η βαριόμοιρη, επί των θεατρικών δρώμενων; Ευτυχώς που υπάρχετε κι εσείς και κάνετε και καμιά ανάρτηση για το είδος και μαθαίνω και κάτι... Η δόλια!
    Άτιμη κρίση, που με έριξες στην επαρχία για δουλειά...
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Και χάνω, τα καλύτερα χάνω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ αν μπορούσα θα πήγαινα πιο συχνά, αλλά η κρίση η άτιμη;...

      Διαγραφή
  18. Α!!! Ξέρεις πόσο κοντά μου ήσουνα;;; Φοβερό ακούγεται και θα το χω στα υπόψη κάποια στιγμή συμπεθέεερα!!
    Είναι τόσα πολλά που θα θελα να δω αλλά.. Για να δούμε!!
    Εχουν πέσει από καιρό οι μάσκες.. Οποιος συνεχίζει να κοιμάται να προετοιμαστεί για γερό ταρακούνημα.. Ο αντίκτυπος της ύπνωσης δεν θα ναι τίποτα μπροστά σε αυτά που έρχονται, θέλουν δεν θέλουν.. Ελάχιστοι κοιμούνται πια..
    Φιλάρες ομορφιά μου και καλή βδομάδα να χεις!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Που να το ήξερα πόσο κοντά ήρθα ωρέ κουκλί συμπεθερόνι;
      Άλλη φορά ναι; Φιλιά πολλά και καλό ξημέρωμα :)

      Διαγραφή
  19. PETRA θα ηθελα να επικοινωνησω μαζι σου..Στελνεις ενα μαιηλ,παρακαλω..!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαχαίρη το μέιλ μου βρίσκεται λίγο πιο κάτω, στο γκρι πλαίσιο:
      pio.pistos.filos@gmail.com

      Διαγραφή
  20. Ήρθα το καθυστερημένο ασθμαίνοντας!
    Εσύ έχεις θέματα με τη σύνδεση , εγώ με τον υπολογιστή! :(((
    Δεν θα μπορούσα να μην περάσω να πω την καλησπέρα μου και ότι το σχόλιο σου για την κυβέρνηση τα σπάει! Ζωγράφισες Πετρούλα μου!
    Φιλάκια πολλά, πολλά, πολλά ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Δύσκολο το θέμα που πραγματεύεται το έργο του Φόρντ αλλά το θέατρο και γενικά οι τέχνες είναι για τα δύσκολα.
    Τις φιλούρες μου Πέτρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. εχω ακουσει και γω γι αυτη τη παρασταση! αν εμενα αθηνα, θα πηγαινα να τη δω οπωσδηποτε!
    έτσι ειναι ο κόσμος ταμπελοδωρος
    καλο ξημερωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Πετρούλα μου λατρεμένη χρόνια πολλά και καλή χρονιά!!
    Εύχομαι το 2015 να είναι καλό μαζί μας για να μην το πάρει και το σηκώσει!
    Να σου φέρει χαρά και πολλά πολλά πολλά λεφτά εννοείται!
    Α! Και χωρίς Σαμαρά επίσης εννοείται!
    Μου έλειψες πολύ.
    Δεν την έχω ακούσει την συγκεκριμένη παράσταση αλλά φαίνεται ενδιαφέρουσα!
    Πολλά πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Ελενοκόριτσο και καλή χρονιά με υγεία!
      Να χαίρεσαι την οικογένεια σου κι να σε χαιρόμαστε κι εμείς! Φιλάκι :)

      Διαγραφή
  24. Θέμα που αγγίζει και πολλά άλλα θέματα, όπως τα έθιξες. Πόσο εύκολα κατηγορούμε και καταδικάζουμε συνανθρώπους και πόσο εύκολα αθωώνουμε εγκληματίες και πολιτικούς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σοφή κουβέντα είπες Αλεξάνδρα μου, ψυχανάλυση θέλουμε τελικά...

      Διαγραφή
  25. το 'βαλα στο προσεχως!

    ποτε θα με πας θεατρο?! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κανονικά ΕΣΥ πρέπει να με πας θέατρο ;) ...αλλά μπορώ να σε πάω κι εγώ όποτε θες!

      Διαγραφή
  26. Τις δικές σου κριτικές πάντως τις εμπιστεύομαι!!
    Αν ήμουν Αθήνα θα κανόνιζα ήδη να πάω!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ ναι μωρέ, υπάρχουν τόσα πολλά και καλά έργα, μακάρι να μπορούσα κι εγώ να πήγαινα πιο συχνά, αλλά δεν με αφήνει η κρίση, κακή της ώρα... Καλό βραδάκι :)

      Διαγραφή
  27. Το έργο πρέπει να 'ναι πολύ ωραίο!
    Αλλά σαν το σχόλιο δε έχει!!Γέλασα με την ψυχή μου!!
    Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΦΙΛΕ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ TOY BLOG ΚΑΙ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΜΕ ΤΟΝ GDPR~ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ!

ΠΕΡΙ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ: ΠΡΟΣΟΧΗ! ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΝΟΜΟΣ 2121/1993 Copyright © Mia Petra

Απαγορεύεται από το δίκαιο Πνευματικής Ιδιοκτησίας η καθ' οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση και ιδιοποίηση τών κειμένων μου, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ Ή ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ, ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΚΤΡΙΑΣ -Mia Petra-
***IMPORTANT NOTE***:The reproduction, publication, modification, transmission or exploitation of any work contained herein for any use, personal or commercial, without my prior written permission is strictly prohibited.