Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2021

Αγαπητό μου ημερολόγιο, άλλη μια φορά ν' ακούσω για παγιέτα


Αγαπητό μου ημερολόγιο, σήμερα στο ντουλάπι με τα φλυτζάνια βρήκα ένα μελομακάρονο κρυμμένο. Η μαμά τα είχε φτιάξει. Και μερικά τα είχε βάλει σε μιά πιατέλα την Πρωτοχρονιά και τα είχαμε πάει στη θεία την Μάρθα. Δε θες να ξέρεις πώς περάσαμε την Πρωτοχρονιά. Μας είχε καλέσει για γεύμα η θεία η Μάρθα, η συνυφάδα τής μαμάς που μένουν στο Χαϊδάρι. Η μαμά είχε ξελυσσάξει από μέρες. Τί σε κομμωτήριο είχε κλείσει ραντεβού, τί σε νυχάδικο, τί σε "click away" -είχες και στο χωριό σου, τρομάρα σου, την κορόιδευε ο μπαμπάς- να τους αγοράσει μια κρυστάλλινη κανάτα που είχε δει στη βιτρίνα ("ε, να μην μας περάσουν και για γύφτους!"), τί σε άλλο click away για να αγοράσει ένα μίντι φόρεμα..🧍‍♀️

Στο αυτοκίνητο όλα κυλούσαν ήρεμα, αν και είχε πολλή κίνηση στο δρόμο. Μα πού πήγαιναν τόσοι πολλοί πια; Στη θεία-συνυφάδα; Ο μπαμπάς είχε συγκεντρωθεί στην οδήγηση, η μαμά με το λαμέ φουστάνι ("παγιέτες τις λένε ανόητε") καμάρωνε σαν γύφτικο σκεπάρνι αν και καθόλου δεν ξέρω τί είναι αυτό. Είχε βάλει και χριστουγεννιάτικα τραγούδια και σφύριζε ανέμελα. Ξαφνικά δεξιά βλέπουμε ένα περιπολικό. Ωχ, οι σκατόμπατσοι, αναφώνησε η μαμά κι ο μπαμπάς την αγριοκοίταξε. Ένας..σκατόμπατσος μάς έκανε σήμα να σταματήσουμε. "Καλημέρα και καλή σας χρονιά, πού πάτε, έχετε στείλει κωδικό;" Βεβαίως, απάντησαν η μαμά κι ο μπαμπάς με μιά φωνή, κι αμέσως έδειξαν τα κινητά τους. "Εδώ το ένα λέει μετακίνηση 2 και το άλλο μετακίνηση 5. Μα πού πάτε χρονιάρα μέρα;" "Στην συνυφάδα μου πάμε κύριε αστυνόμε, δεν μας βλέπετε πώς είμαστε στολισμένοι;" "Σας βλέπω μαντάμ, αλλά αυτοί οι κωδικοί παραπέμπουν αλλού. Δεν πιστεύω να πηγαίνετε παράνομα στο χωριό". "Ναι, όρεξη είχα γιορτιάτικα να τρέχω με την παγιέτα στα λασπόνερα!" αναφώνησε ξανά η μαμά Ανθή, "όχι ότι τρελαίνομαι και για την συνυφάδα, αλλά λέμε τώρα.."

"Όπα, τι είναι αυτή η..παγιέτα κυρία; Για κατεβείτε κύριε και ανοίξτε μου το πορτ μπαγκάζ παρακαλώ!", ο μπαμπάς είχε αρχίσει να κιτρινίζει σαν το λεμόνι, η μαμά ξεφώνιζε πια ότι η παγιέτα είναι ύφασμα κύριε αστυνόμε, είναι αυτά που ράβουν επάνω στο ύφασμα, πού πήγε ο νους σας, ο..σκατόμπατσος είχε ανακατέψει όλο το πορτ μπαγκάζ, ο Τζορτζ Μάικλ τραγουδούσε για τρίτη φορά το last christmas, εγώ στο πίσω κάθισμα με το παπιγιόν να μου σφίγγει τον λαιμό μου, η ώρα να περνάει και να πεινάω, τα νεύρα όλων μας κουρέλια! "Δεν μας φτάνει που μας φακελώνετε, που μας κλείνετε μέσα σαν το Κωσταλέξι, άμα καμιά φορά βγούμε, μας κάνετε και έλεγχο που ούτε το noor one να είμαστε, που μιά φορά δεν το ελέγξατε για το τί κουβάλαγε!", ξαμόλησε η μαμά με μιά αναπνοή, κι ήταν η ώρα που ο μπαμπάς θα μπορούσε άνετα να τη δολοφονήσει κι ο..σκατόμπατσος άνετα να την κλείσει μέσα για ένα μήνα!

Τίποτα από όλα αυτά δεν συνέβη. Ως δια μαγείας ο..σκατόμπατσος μάς άφησε να συνεχίσουμε το ταξίδι "κι άλλη φορά να είστε πιο προσεχτικοί", κι η τάξη επανήλθε. Κάπως αργοπορημένοι χτυπήσαμε το κουδούνι τής θείας-συνυφάδας, η οποία εν εξάλλω, μας στόλισε ότι είχαμε πει στις μια και πάει δυο και δέκα ("στη μια", το λένε ξινή θεία-συνυφάδα!), η μαμά κρατώντας τα μελομακάρονα και την κανάτα και μέσα από την μάσκα-παγιέτα όμοια με το φουστάνι, έβριζε θεούς και δαίμονες, ο μπαμπάς προσπαθούσε να διώξει τον σκύλο Ρεξ που κόντευε να του ανέβει στο σβέρκο, εμένα κλασσικά με έσφιγγε το κόκκινο παπιγιόν που μου είχε επιβάλει η μαμά Ανθή, ο παππούς Βασίλης που γιόρταζε, με τέρμα άνοια, μάς άρχισε στις χρήσιμες πληροφορίες: "το ξέρετε ότι πολλά αεροπλάνα επειδή δεν πετάνε δεν έχουν πού να πάνε, και παρκάρουν στην έρημο τής Αριζόνα;",  η θεία-συνυφάδα Μάρθα το χαβά της να φουντώνει την μαμά "αχ, αυτό το φόρεμα με τα κρόσσια το θυμάμαι, το είχες βάλει και στο γάμο τών παιδιών", η μαμά κατακόκκινη από τα νεύρα "καινούργιο είναι Μάρθα μου, μόλις προχθές το αγόρασα με click away να ξέρεις, και δεν είναι κρόσσια, παγιέτες τα λένε κι έχει και δώρο την ίδια μάσκα, αν είδες!"

Τέσσερις ώρες αργότερα, μετά το αποτυχημένο λεμονάτο τής θείας-συνυφάδας, που δεν θα χωνευόταν ούτε το Πάσχα, επιστρέφαμε στο σπίτι. Εγώ αποκαμωμένος στο πίσω κάθισμα με το παπιγιόν στην τσέπη ευτυχώς, ο μπαμπάς χωρίς γραβάτα κι όλο να ρεύεται το τζατζίκι, κι η μαμά Τούρκος αιωνίως με την θεία-συνυφάδα που "αντί να φτιάξει μιά βασιλόπιτα σπιτική την αγόρασε από τον φούρνο, και πες μου ότι δεν ήτανε στημένο που της έπεσε το φλουρί, αντί να της πέσει μιά γλάστρα στο κεφάλι, που χαράμισα και την παγιέτα για τα μούτρα της!" κι αμέσως μετά στο τηλέφωνο: "έλα Βιολέτα μου, ναι περάσαμε τέλεια! Κι εσείς καλή χρονιά!"

✰*•˛˛•*✰✰♡*•˛˛•*✰✰♡*•˛˛•*✰

Foto: Vintage Christmas Cards  
Άργησα να συνειδητοποιήσω ότι αριστερά στην επάνω εικόνα είναι..
ο Άγιος Βασίλης, άρα..κυκλοφορεί (ακόμα) ανάμεσά μας!!! 😛

❤¸¸.•*¨*•♫ .............................οι σκέψεις μου κάνουν θόρυβο...........................❤¸¸.•*¨*•

32 σχόλια:

  1. Αλήθεια, από πού κρατάει το "γύφτικο σκεπάρνι";

    Σοβαρά τώρα, το κείμενο είναι σατιρικό και από κοινωνιολογική
    άποψη δείχνει τη βαβούρα των οικογενειακών γιορτινών γευμάτων/δραμάτων!
    Εύγε Πετρουλα! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κοίτα τί διάβασα: "ως έκφραση προέρχεται από τους γύφτους, που ήταν τεχνίτες στα χωριά, σιδεράδες, χαλκιάδες, αλλά και εκτελούσαν περιστασιακά γεωργικές εργασίες, επειδή το γύφτικο σκεπάρνι έχει λαβή κυρτή και θυμίζει άνθρωπο που κορδώνεται με την κοιλιά προς τα έξω". Ούτε εγώ το ήξερα.

      Ευχαριστώ Αριστούλα, χαίρομαι που πέρασες ωραία διαβάζοντάς το 🌺🌷

      Διαγραφή
  2. Πού να πρωτοκάτσω, πού να πρωτοσταθώ χαχαχαχα
    Στις παραμυθο-μπισκοτένιες εικόνες; Υπέροχες! Έχω αδυναμία σε τέτοιου είδους εικονογραφήσεις.Μου θυμίζουν την εποχή που ήμουν μικρομάνα χαχα
    Στο κείμενο θα σταθώ έτσι κι αλλιώς γιατί μου χάρισε ένα ξεκαρδιστικό γέλιο που ζέστανε το μέσα μου (τι κρύο είναι τούτο βρε μάνα μου!!)
    Εικόνες απείρου κάλλους μας ιστορείς Πέτρα μου. Εικόνες εορταστικής οικογενειακής τρέλας σε καιρό καραντίνας που λίγο έως πολύ τις ζήσαμε όλοι μας αλλά εδώ τις ξαναζούμε μαζί σου αλλιώς. Τις ξορκίζουμε με γέλιο.
    Μ' αρέσει πολύ έτσι που γράφεις!
    Καλημέρα με φιλιά από μένα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλήθεια τώρα, γέλασες ξεκαρδιστικά;; Πολύ χαίρομαι!
      Όπως λες κι εσύ, σκηνές απείρου κάλλους που συμβαίνουν
      σε όλους μας. Καλησπερούδια Μαράκι μου 🌷🌺

      Διαγραφή
  3. Είσαι Θεά! Ναι είσαι Θεά! Το ξέρεις έτσι; Μην παίρνεις τα ....πάνω σου αλλά το χρονογράφημα-ευθυμογράφημα τα ...σπάει όλα στην κυριολεξία!
    Χαχαχαχαχαχαχα, γέλασα με την ψυχή μου Πέτρα μου, να είσαι καλά βρε κορίτσι μου αλήθεια.
    Και τα μηνύματα περνάνε, και οι χαρακτήρες ξεγυμνώνονται απόλυτα και οι αλήθειες προβάλλουν.
    Καλά που να σταθώ που λέει και η Μαρία από πάνω ε; που;
    Μπράβο καρδιά μου, μας έφτιαξες το κέφι, καλά να είσαι.
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη, μη μου λες τέτοια, γιατί θα πάρουν τα μυαλά μου αέρα,
      που έλεγε και η Βουγιουκλάκη! Οι χαρακτήρες είναι καθημερινοί
      νομίζω, κάπως έτσι αντιδρούμε οι περισσότεροι. Ευχαριστώ Γιάννη!🌸

      Διαγραφή
  4. Ωωωωω μον ντιε! μα να μην ξερει το όργανο της τάξεις την "παγιέτα"; μα που ζούμε Πετρίνα μου;
    Μα κι αυτές οι θείες-συννυφάδες...θαρρείς και έχουν βγει από αντίγραφα φωτοτυπικών..🤣
    Ευτυχώς που υπάρχει το χιούμορ και εσύ το διαχειρίζεσαι τόσο καλά Πετρίνα μου !!! φιλιαααα!!❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άρα, κάπως έτσι είναι οι θείες-συνυφάδες, το πέτυχα!
      Ευχαριστώ πολύ Σμαράγδι, κι εγώ να διασκεδάσουμε ήθελα🌺🌷

      Διαγραφή
  5. Υπέροχη ανάρτηση, την διασκέδασα πάρα πολύ! Εύχομαι οι γιορτές σου στην πραγματικότητα να μην είχαν ούτε μία παγιέτα, και να έχεις μια καλή και δημιουργική χρονιά.
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μιά χαρά είναι οι παγιέτες, αλλά ας όψεται που δεν έχουμε
      πού να τις φορέσουμε! 😛 Κι εγώ διασκέδασα με το δικό σου 😉

      Διαγραφή
  6. Πολλά από αυτά που θίγεις, αγαπητή μου Πέτρα, γράφονται εδώ και πολύν καιρό σε πλήθος αναρτήσεις και κατά κανόνα μάς αφήνουν στυφή γεύση.
    Έρχεσαι σήμερα εσύ, με το πνευματώδες αυτό κείμενο και μας δημιουργείς αντίθετη διάθεση. Απολαμβάνουμε το παιγνιώδες ύφος, τις εύστοχες αιχμές, το δίκαιο κορόιδεμα συμπεριφορών και υποκρισιών.
    Εφαρμόζεις άριστα το ρητό: Με το χιούμορ μπορείς να πεις τα πιο
    σοβαρά πράγματα!
    Τα έχουμε ανάγκη τέτοια κείμενα. Καλή συνέχεια λοιπόν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι αγαπητέ φίλε Άρη, να μιλούσα πάντα με το χιούμορ
      γιατί πολλές φορές διαολίζομαι με τα κακώς κείμενα, και
      γράφω με μένος.. αν και, όπως πολύ σωστά λες, με το χιούμορ
      μπορείς να πεις τα πιο σοβαρά πράγματα.. Καλό βραδάκι! 🌷🌺

      Διαγραφή
  7. Ωχ τι έπαθε η καημένη η κυρία Ανθή και τα είχε όλα υπό έλεγχο, στην εντέλεια. Αντε δε πειράζει του χρόνου , καλύτερα. Τα περιέγραψες πολύ όμορφα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η κυρία Ανθή είναι μιά αλεπού, την ""ξέρω"" κι από
      άλλα κείμενα (😊), αλλά τί να κάνει η δόλια! Θενκς!🌺🌷

      Διαγραφή
  8. Τέτοιο κείμενο δεν διαβάζεται χωρίς παγιέτα, αλλά καθότι δεν διαθέτομεν αποχωρώ.
    Καλή χρονιά Πέτρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σάμπως γράφεται χωρίς παγιέτα; Κι εγώ με τις πυτζάμες ήμανε!
      Χαχαχα! Καλή χρονιά κι από εδώ Ελενάρα μου! Φιλάκια 🌸🌺🌷

      Διαγραφή
  9. Μου έφτιαξες τη μέρα, Πέτρα μου!
    χαζαχα!!!!
    Οικογενειακές ιστορίες, πανομοιότυπες με μικρές διαφορές.
    Μάσκα με παγιετα ε;
    Δεν το σκέφτηκα.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το..."χαΖΑχα" με προβλημάτισε λίγο, αλλά το προσπερνώ!
      😛😂 Ναι, έχουν βγει μάσκες ίδιες με τα φορέματα! Φιλιά!🌸

      Διαγραφή
    2. Το κατάλαβα Ρένα μου, απλώς σού έκανα πλάκα! Καλημερούδια 🌺

      Διαγραφή
  10. χαχαχαχαχα πάει και η παγιέτα!! Τώρα ξέρεις τι είναι να αγοράζεις καινούργιο φόρεμα και να σου λένε ότι το έχεις ξαναφορέσει; Και άνοια ξε-άνοια, αυτά τα αεροπλάνα που παρκάρουν στην Αριζόνα κάτι μου λένε.
    Ωραίο κείμενο Πετρούλα μου και απολαυστικό που μου φτιαξε το κέφι
    Καλησπέρα σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτά τα αεροπλάνα, όντως παρκάρουν στην Αριζόνα,
      ο παππούς έχει και φωτεινές στιγμές! 😁 Να είσαι
      καλά Αννούλα, γράφουμε για να είμαστε σε εγρήγορση🌸

      Διαγραφή
  11. Αυτό που μου αρέσει σε τέτοιου είδους αφηγήσεις (γιατι ετσι τις νιωθω) ειναι το οτι νιωθω πως πινουμε καφε, μου τα λες προσωπο με προσωπο, γελας και γελαω
    σε ευχαριστω

    φιλια πολλα
    να περνας ομορφα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ με ευχαριστεί να κάνουμε παρεϊτσα Κικάκι μου! Κι εσύ να περνάς όμορφα 🌸

      Διαγραφή
  12. Τρεις συνυφάδες σχεδόν στην ίδια αυλή. Όσο ζούσε η γιαγιά τρώγονταν σαν τα κοκόρια. Μετά γινόταν λίγο πιο διακριτικά με πισώπλατα μαχαιρώματα. Οικογενειακά γιορτινά τραπέζια όχι πολλά -άλλωστε δεν υπήρχαν παγιέτες- ποιος ο λόγος, αλλά εμείς κοτσάραμε στα μαλλιά το βελούδινο φιόγκο που μας ανάγκαζε να κρατάμε το κεφάλι πάντα στο πλάι, για να κρατάμε ισορροπία. Τέλος πάντων οι απόντες δεδικαίωνται οπότε περασμένα ξεχασμένα. Το δικό σου το κείμενο πάντως πολύ το φχαριστήθηκα!
    Να είσαι καλά Πέτρα μου, ξέρω τα συναισθήματα ανακούφισης μετά από τέτοιες συνεστιάσεις. Οπότε μετά τα ουφφφφ...έρχονται και τα γέλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικά, η πιο ωραία στιγμή ενός τέτοιου τραπεζώματος,
      είναι το μετά.. Κι εκεί ξεφυσάμε με ανακούφιση, Αννίκα μου!🌺

      Διαγραφή
  13. Όλη η κουλτούρα της κοινωνίας μας, με προορισμό ένα γεύμα.
    Είσαι απίθανη νονούλι. Σε κάποια σημεία γέλασα τόσο πολύ.
    Σε φιλώ γλυκά κι εύχομαι το '21 να σου χαρίζει τόσο υπέροχες εμπνεύσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρώτα από όλα, θέλω κι εγώ να μπορώ να γράφω έτσι,
      γιατί εκτονώνομαι, θα το προσπαθήσω.. Φιλιά πολλά!
      🌸🌺🌷

      Διαγραφή
  14. ❤Ειχα πολύ καιρό να περάσω απο την αγαπημένη μπλοκογειτονιά μας.Ειδα φως και είπα ν αφησω ευχες για ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ με υγεία στο σπιτικο σου.❤Εξαιρετικό το κείμενό σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ, κι εσύ καλή χρονιά και ο,τι επιθυμείς! 🌸

      Διαγραφή
  15. Τα έχω κόψει εδώ και χρόνια αυτά τα συγγενικά τραπεζώματα και πολύ μου αρέσει. Είναι αλήθεια πάντως ότι ζούμε κωμικές καταστάσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα συγγενικά τραπεζώματα είναι εφάμιλλα με τα..συντροφικά μαχαιρώματα!😉😊

      Διαγραφή

ΦΙΛΕ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ TOY BLOG ΚΑΙ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΜΕ ΤΟΝ GDPR~ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ!

ΠΕΡΙ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ: ΠΡΟΣΟΧΗ! ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΝΟΜΟΣ 2121/1993 Copyright © Mia Petra

Απαγορεύεται από το δίκαιο Πνευματικής Ιδιοκτησίας η καθ' οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση και ιδιοποίηση τών κειμένων μου, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ Ή ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ, ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΚΤΡΙΑΣ -Mia Petra-
***IMPORTANT NOTE***:The reproduction, publication, modification, transmission or exploitation of any work contained herein for any use, personal or commercial, without my prior written permission is strictly prohibited.