Κυριακή, 6 Ιουλίου 2014

*Είμαι σπασμένη. Αλλά ευτυχισμένη, όσο μπορώ να ζωγραφίζω...

Ελπίζω το τέλος να είναι χαρούμενο και να μην επιστρέψω ποτέ ξανά.

Φρίντα Κάλο: "Γεννήθηκα μέσα στη φωτιά, πρωτοείδα τον κόσμο μέσα στη θέρμη του ξεσηκωμού. Γεννήθηκα μαζί με μια επανάσταση, είμαι χωρίς αμφιβολία παιδί αυτής της επανάστασης και ενός γέρου θεού που λάτρευαν οι πρόγονοί μου. Γεννήθηκα το 1910. Hταν καλοκαίρι". Mε αυτά τα λόγια συστήνεται και προλογίζει τη ζωή της με ένα ψέμα ότι γεννήθηκε το έτος της μεξικανικής επανάστασης, για να συνδεθεί πιο ισχυρά μαζί της στη συνείδηση του κόσμου. Η Magdalena Carmen Frieda Kahlo y Calderón όμως ήταν ήδη τριών ετών όταν έγινε η εξέγερση, αφού γεννήθηκε στις 6 Ιουλίου του 1907.

H ζωή της Φρίντα Κάλο ήταν γεμάτη πόνο, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Στα έξι της χρόνια προσβλήθηκε από πολιομυελίτιδα, με αποτέλεσμα την πάρεση και την ατροφία του δεξιού ποδιού της. Στη ηλικία των 18 ετών η Καλό ενεπλάκη σε ένα τραγικό για τη μετέπειτα πορεία της δυστύχημα. Σε μία σύγκρουση του τραμ με το λεωφορείο που επέβαινε, η Καλό υπέστη πολλαπλά κατάγματα στη σπονδυλική στήλη, το δεξί πόδι, τα πλευρά και το περίνεο. Προκειμένου να αναρρώσει, αναγκάστηκε να παραμείνει στο κρεβάτι ακίνητη για περίπου ένα χρόνο. Στο διάστημα εκείνο, ξεκίνησε να ζωγραφίζει, ώστε να περνάει την ώρα της ευχάριστα. Είναι πραγματικά αξιοπερίεργο ότι σχεδόν το ένα στα τρία από τα 150 περίπου έργα της Καλό είναι πορτραίτα του εαυτού της. Ο αριθμός αυτός δικαιολογείται από την ακινησία που της επέβαλε η ασθένειά της. 

Την πρώτη φορά που χρειάστηκε να μείνει ακινητοποιημένη στο κρεβάτι για ένα χρόνο περίπου, η μητέρα της παράγγειλε σε ένα ξυλουργό ένα ειδικό καβαλέτο που προσαρμο-ζόταν στο κρεβάτι της Καλό με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορεί να ζωγραφίζει ξαπλωμένη ανάσκελα. Επιπλέον, στην οροφή του κρεβατιού της υπήρχε καθρέφτης κι έτσι μπορούσε να βλέπει συνέχεια το πρόσωπό της. Ακόμα πιο αξιοπερίεργο είναι ότι, αν και το δυστύ-χημα αυτό σημάδεψε το κορμί και τη ζωή της, η Καλό ποτέ δεν το ζωγράφισε αποκλει-στικά. Μόνο κάποια χρόνια αργότερα που έπεσε στα χέρια της ένα σκίτσο που απεικόνιζε ένα ατύχημα παρόμοιο με το δικό της, επεξεργάστηκε την εικόνα και την προσομοίωσε στις συνθήκες του δικού της ατυχήματος, προσθέτοντας ένα θύμα (τον εαυτό της) να κείτεται στον δρόμο.

* Δεν είμαι άρρωστη. Είμαι σπασμένη. Αλλά ευτυχισμένη, όσο μπορώ να ζωγραφίζω...

Κατά τη διάρκεια του 1950, η Κάλο υποβλήθηκε σε επτά επεμβάσεις, οι επιπλοκές των οποίων (παραλυτικός ειλεός, λοιμώξεις) ήταν καθοριστικές για την πορεία της. Σε μία από τις επεμβάσεις αυτές επιχειρήθηκε η καθήλωση της σπονδυλικής της στήλης μέσω της συνένωσης τριών σπονδύλων, χρησιμοποιώντας οστό από την πυελική ζώνη. Από τα γράμματα της Κάλο φαίνεται ότι το ενσωματωμένο οστό δεν μπόρεσε να συνενωθεί σωστά με αποτέλεσμα ο οστικός ιστός να μολυνθεί στην εγχειρισμένη περιοχή και να προκληθεί οστεομυελίτιδα. Το 1953 το δεξί πόδι της Κάλο ακρωτηριάστηκε κάτω από το γόνατο. Ο ακρωτηριασμός αυτός κλόνισε σημαντικά την ψυχολογία της. Την περίοδο εκείνη ζωγράφιζε κατά καιρούς, αλλά οι πίνακές της ήταν λιγότερο λεπτομερειακοί, πιθανότατα λόγω των έντονων πόνων και της λήψης μεγάλης ποσότητας οπιοειδών.

Φρίντα Κάλο-Ντιέγκο Ριβέρα: Ένας «καλλιτεχνικός» έρωτας, που άφησε εποχή. Διάση-μοι ζωγράφοι και παθιασμένες προσωπικότητες, που αρνούνταν να συμβιβαστούν. Η σχέ-ση τους πέρασε από 40 κύματα, αλλά η αγάπη τους κράτησε μέχρι το τέλος της ζωής τους. Παντρεύτηκαν το 1929, χώρισαν δέκα χρόνια μετά και ξαναπαντρεύτηκαν το 1940. Μόνιμο πρόβλημα στον γάμο τους ήταν η αδυναμία του Ριβέρα στις όμορφες γυναίκες.

Η έκθεση για τα 100 χρόνια από τον θάνατό της Φρίντα Κάλο στο Museum of the Fine Arts Palace στο Σαν Φρανσίσκο έσπασε το ρεκόρ επισκέψεων του μουσείου.

H έκθεση της Κάλο στο National Museum of Women in the Arts της Oυάσιγκτον το 2002 έκανε ρεκόρ εισιτηρίων με 28.000 επισκέπτες.

Σήμερα οι πίνακές της Φρίντα Κάλο ξεπερνούν σε τιμή τα 10 εκ. δολάρια.

Tο 2001 η αμερικανική ταχυδρομική υπηρεσία κυκλοφόρησε γραμματόσημο με το πρόσωπο της Φρίντα Κάλο.

Eχουν γίνει διαγωνισμοί ομοιότητας Φρίντα Kάλο, έχουν γραφεί όπερες, θεατρικά, μυθι-στορήματα, βιβλίο μαγειρικής, έχουν γυριστεί ντοκιμαντέρ και κινηματογραφικές ταινίες.

H βιογραφική ταινία Φρίντα (2002) της Tζούλι Tέιμορ με πρωταγωνίστρια τη Σάλμα Xάγιεκ ξεπέρασε σε εισπράξεις τα 58 εκ. δολάρια παγκοσμίως.

H Xάιντεν Eρέρα έγραψε την πιο διάσημη βιογραφία της Φρίντα -H Βιογραφία της Φρίντα Kάλο- που έγινε παγκόσμιο μπεστ σέλερ. "Η ζωή μιας αδάμαστης γυναίκας".

Τον Ιούλιο του 1954 η Κάλο, παρά τις συμβουλές του ιατρού της, συμμετείχε σε πορεία διαμαρτυρίας πάνω στο αναπηρικό καροτσάκι της, με αποτέλεσμα να πάθει πνευμονία. 
Πέθανε μερικές μέρες μετά, στις 13 Ιουλίου 1954. Στο πιστοποιητικό θανάτου της αναφέ-ρεται ως αιτία θανάτου η πνευμονική εμβολή. Αργότερα όμως, κάποιοι ισχυρίστηκαν ότι η αιτία θανάτου της ήταν η λήψη μεγάλης ποσότητας οπιοειδών, όχι τυχαία... Κλικ εδώ.
Έπινα γιατί ήθελα να πνίξω τους πόνους μου, αλλά οι καταραμένοι έχουν μάθει να κολυμπούν...

.................................... "o pio pistos filos tou skylou"............................ Καλή Κυριακή σε όλους! .....................................


Μπικίνι ή Ολόσωμο; Εσύ αποφασίζεις!

Εδώ! Σε...Μια Πέτρα!


................................................................................................................
................................................................................................................


Βαρκάδα Νο 2 σήμερα

στο blog της Αριστέας.

Αλλά και βαρκάδα με το Δελφινάκι.


................................................................................................................
................................................................................................................

ΚΙ ΕΔΩ -ΜΕ ΕΝΑ ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ- ΕΙΣΑΙ ΣΤΟ ΑΛΛΟ ΜΟΥ BLOG ΠΟΥ ΕΧΩ ΚΑΙ ΤΟ ΞΕΧΝΑΩ ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΕΓΩ! ΧΑΧΑ!

ΠΕΡΙ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ: ΠΡΟΣΟΧΗ! ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΝΟΜΟΣ 2121/1993 Copyright © Mia Petra

ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ Ή ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ, ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΚΤΡΙΑΣ -Mia Petra-
***IMPORTANT NOTE***:The reproduction, publication, modification, transmission or exploitation of any work contained herein for any use, personal or commercial, without my prior written permission is strictly prohibited.