Τρίτη 3 Μαΐου 2022

"Κάθε που είναι πόλεμος" - Συμπόσιο Ποίησης

* Я посміхаюся навіть у дощову ніч Буду сподіватися без надії 
Я хочу жити! Далеко від горя! Я буду сіяти квіти в мороз

Κάποιες ήσυχες χειμωνιάτικες νύχτες, θα τυλίγονταν σε μιά καρό κουβέρτα δίπλα στο τζάκι, θα έφτιαχναν ένα ζεστό ρόφημα, και θα διάβαζαν ποίηση: *"θα χαμογελάω ακόμα και σε μιά βροχερή νύχτα, θα ελπίζω χωρίς ελπίδα, θέλω να ζήσω, μακριά η λύπη, μακριά, θα σπείρω λουλούδια στην παγωνιά.." Ύστερα θα φιλούσαν στο μάγουλο το μωρό τους που θα 'χε αποκοιμηθεί γλυκά στην κούνια, και θα πήγαιναν για ύπνο να δουν όμορφα όνειρα. Οι Ουκρανοί. Οι Σύροι. Οι Παλαιστίνιοι. Οι Λαοί.

🌻Ο πόλεμος θα τελειώσει, και οι ηγέτες θα δώσουν τα χέρια. Κι αυτή η γριά μάνα θα μείνει να περιμένει τον μαρτυρικό γιο της, κι αυτή η κοπέλα θα περιμένει τον αγαπημένο της άντρα, κι αυτά τα παιδιά θα περιμένουν τον ήρωα πατέρα τους. Δεν ξέρω ποιός πούλησε την πατρίδα. Είδα όμως ποιός πλήρωσε το τίμημα.**🌻🌻


Κάθε που είναι πόλεμος 

λευκά περιστέρια 

διαπραγματεύονται 

για τ' ουρανού τα σύνορα

Με το μικρό μου αυτό "οβολό" συμμετείχα κι εγώ στο Συμπόσιο Ποίησης, της Αριστέας. Στο "αντιπολεμικό" όπως η ίδια το χαρακτήρισε. Ενώσαμε στίχους
σε μιά δυνατή φωνή όσοι συμμετείχαμε. Θερμά συγχαρητήρια στην Σταυρούλα
που κέρδισε επάξια την πρώτη θέση, όπως άλλωστε και στην Πεταλούδα, που 
βρέθηκε στην αμέσως επόμενη. Εκτιμώ κι ευχαριστώ ιδιαίτερα όσους γράψατε
τόσο όμορφα λόγια για τη δική μου συμμετοχή, που βρέθηκε στην τρίτη θέση.
Ξέχωρα εκτιμώ κι ευχαριστώ την Αριστέα για τη θερμή όπως πάντα, φιλοξενία!
 


✰*•˛˛•*✰✰♡*•˛˛•*✰✰♡*•˛˛•*✰

* Πρώτο ποίημα: Λέσια Ουκράινκα (Ουκρανή) ~ ** Δεύτερο ποίημα: Μαχμούντ Νταρουίς (Παλαιστίνιος)
Το αρχικό έργο τέχνης είναι του Yuumei, εμπνευσμένο από τη γενναία Ουκρανή, που είπε σε Ρώσο εισβολέα στρατιώτη:
"βάλε ηλιόσπορους στην τσέπη σου, για να μεγαλώσουν οι ηλίανθοι όταν πεθάνεις εδώ." Το δεύτερο είναι φωτογραφία τής Ουκρανής 
δημοσιογράφου Katerina Sergatskova, σπίτι στο Κίεβο "οχυρωμένο" με βιβλία. ~ Το τρίτο έργο είναι από εδώ

Κι η συγκλονιστική Εντίθ Πιαφ τραγουδά τα όνειρα ενός ζευγαριού, μα το αγόρι έφυγε για τον πόλεμο, και δε γύρισε ποτέ..

❤¸¸.•*¨*•♫ ............................οι σκέψεις μου κάνουν θόρυβο............................❤¸¸.•*¨*•

26 σχόλια:

  1. Κι εγώ σε ευχαριστώ θερμότατα, γιατί συμμετέχεις σε σημαντικό
    βαθμό για μένα, και το εκτιμώ!
    Σε ευχαριστώ ιδιαιτέρως όμως, γιατί με τρεις σειρούλες είπες
    τόσα πολλά και έδειξες πως η απλότητα μπορεί και να τα σπάει
    πιότερο από τα πολλά και πλουμιστά 😉!
    Σημαντική η διάκρισή σου και εξαιρετική επιλογή η φωτογραφία
    σου! Έδεσε πανέμορφα με τους στίχους σου.
    Ήσουν και πάλι στακάτη και λακωνική! Εύγε!

    🌹🌹🌹

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπορεί να έρχομαι καθυστερημένα λόγω "τεχνικών" θεμάτων,
      ωστόσο σε ευχαριστώ πολύ Αριστέα μου, και για τα καλά σου
      λόγια, και για τη φιλοξενία! Με το βλέμμα στα επόμενα! 😘🌻

      Διαγραφή
  2. Και αυτός ο μικρός οβολός ταξίδεψε ανάμεσά μας. Έγινε ένα δυνατό μήνυμα απέναντι στη φρίκη του πολέμου, που αγαπήθηκε και κέρδισε τα συναισθήματά μας σ' αυτές τις δύσκολες όντως ώρες.
    Τα πιο θερμά μου συγχαρητήρια Πέτρα μου και για την παρουσία σου και για τις σκέψεις σου όπως αυτές βγήκαν απ΄ τη σκέψη και την καρδιά σου.
    Την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μόνο συναίσθημα μπορούμε να "προσφέρουμε" εμείς,
      από εδώ -μακριά- σε κάθε χειμαζόμενο λαό, Γιάννη μου.
      Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!🌻

      Διαγραφή
  3. Συνδεδεμένα με την τύχη και τη ζωή των ανθρώπων, σύμβολα εθελοθυσίας (ταχυδρόμοι) κάθε που γίνεται πόλεμος και χάνονται τα όρια του χρόνου και καταργείται ο χώρος, τα περιστέρια μάρτυρες ψάχνοντας το γαλάζιο, οριοθετούν το χώρο για τις ψυχές που χάθηκαν. Ίσως και να ψάχνουν ένα χώρο για να βρουν δικαίωση τα όνειρα. Ποιος ξέρει;
    Συγχαρητήρια Πέτρα μου! Τέσσερις υπέροχοι στίχοι με ουσιαστικό νόημα!
    Συγκινητικά και τα αποσπάσματα ποιημάτων!
    Σε φιλώ! Καλό ξημέρωμα και Καλό Μήνα!



    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα με έχει γοητεύσει τόσο πολύ η ανάλυσή σου, Αννίκα μου! Σε ευχαριστώ πολύ!🌻

      Διαγραφή
  4. Συγχαρητήρια για την συμμετοχή σου φίλη μου !
    Αυτό είναι το νόημα.
    Τα σύνορα.
    Κσι οι μάνες, οι γυναίκες, τα παιδιά θα περιμένουν άδικα να γυρίσουν.
    Δεν έχει σημασία αν νίκησαν ή νικήθηκαν.
    Υπέροχα κσι τα ποιήματα που μοιράστηκες μαζί.
    Καλό μήνα κι εύχομαι ειρήνη γρήγορα παντού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν υπάρχουν νικητές λαοί στους πολέμους. Μόνο νικητές παράφρονες "ηγέτες".. 🌻🌼

      Διαγραφή
  5. Γνωρίζουμε όλοι εδώ πόσο μαχητική είσαι υπέρ της ελευθερίας και της δημοκρατίας. Δεν θα μπορούσες λοιπόν Πέτρα μου να λείπεις από το συμπόσιο ποίησης της Αριστέας μας και μάλιστα με αντιπολεμικό θέμα. Ο λόγος σου είναι όπως και η ψυχή σου. Μεστός, άμεσος, στοχευμένος και ολοζώντανος. Μιλάει στην καρδιά. Η ευχή όλων μας να ζήσουν, κάποτε, οι άνθρωποι εν ειρήνη. Συγχαρητήρια Πέτρα μου. Ευχαριστούμε Αριστέα! Καλή, δυναμική Πρωτομαγιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι που.."οι σκέψεις μου κάνουν θόρυβο" 😋Σε ευχαριστώ Μαράκι μου γλυκό!🌼

      Διαγραφή
  6. Μεγάλη σε νοήματα η συμμετοχή σου. Μπράβο Πετράδι μου!
    Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Ελενάρα μου. Ας απουσίαζαν οι αιτίες και οι αφορμές.. Σε φιλώ! 🌼

      Διαγραφή
  7. Μικρό σε έκταση, αλλά με δυνατό νόημα και βροντερή φωνή το ποίημα σου νονούλι.
    Σε αντιπροσωπεύει, γιατί είσαι ένας άνθρωπος που δεν χρειάζεται να πει πολλά, για να υπογραμμίσει την ουσία.
    Μπράβο σου για τη συμμετοχή σου.
    Να είμαστε καλά, να συμμετέχουμε και να ανταμώνουμε στα διαδικτυακά μας δρώμενα.
    Σε φιλώ πολύ γλυκά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικά κουκλοβαφτιστηρόνιμου..
      Να είμαστε καλά να ανταμώνουμε..
      Γιατί υπάρχουν λαοί δυστυχισμένοι..
      Γλυκό φιλί! 🌼🌻🌼

      Διαγραφή
  8. Μπράβο Πέτρα μου. Με δυο σειρές είπες τα πάντα!! Κι εγώ αυτούς σκέφτομαι, όσους πληρώνουν το τίμημα ενός πολέμου και δεν είναι οι ισχυροί.
    Συγχαρητήρια κορίτσι μου
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποτέ δεν πληρώνουν το τίμημα οι ισχυροί κι απορώ που πήγε αυτή η Θεία Δίκη..
      Να είσαι καλά Αννούλα, ευχαριστώ πολύ! 🌷🌸🌺

      Διαγραφή
  9. Καλημέρα Πέτρα ;) Η λαχτάρα για ζωή θα είναιι πάντα ίδια και θα υμνείται από όλους τους ανθρώπους . Πολύ ζετά και όμορφα τα λόγια σου !! Ευχαριστώ πολύ Πέτρα;)
    Ειρήνη, τ’ όνομά σου να γραφτεί
    στους αιώνες των αιώνων, ειρήνη.
    Τ’ όνομά σου να γραφτεί στα κανόνια
    που σκουριάζουν, ειρήνη. ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τί να πω κι εγώ μπροστά σε έναν τεράστιο Γιάννη Μαρκόπουλο.. Να είσαι καλά!🌼

      Διαγραφή
  10. Συγκινητικά αισθαντικά τα λόγια σου και πέρα για πέρα αληθινά... Φιλί σου στέλνω!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανταποδίδω από καρδιάς Λία μου! Σε ευχαριστώ πολύ-πολύ.🌷🌸🌺

      Διαγραφή
  11. Σα να μην πέρασε μια μέρα. Όλοι και όλα γύρω μας αλλάζουνε μα το συμπόσιο στο ύψος του!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, ας μείνει και κάτι όρθιο μέσα σε αυτόν τον ορυμαγδό.. Φιλιά πολλά! 🌺🌸🌷

      Διαγραφή
  12. Πάντα η λιτότητα και η ουσία στον λόγο ήταν και θα είναι Πετρίνα μου η έκφραση της ποίησης.
    Και ο δικός σου λόγος αυτό ακριβώς ήταν, γεμάτος ουσία και νοήματα! Μπράβο σου κορίτσι μου.
    Και όταν δημοσιεύονται οι συμμετοχές στο δικό τους χώρο παίρνουν άλλη διάσταση τα λόγια.
    Και τα δυο ποιήματα που μοιράστηκες μαζί μας υπέροχα.
    Πετρίνα μου να ευχηθούμε ποτέ πια πόλεμος γιατί...όπως λέει το δεύτερο ποίημα,
    "Δεν ξέρω ποιός πούλησε την πατρίδα. Είδα όμως ποιος πλήρωσε το τίμημα.**🌻🌻"
    Τα πιο αληθινά λόγια!
    Καλό μήνα να έχεις την αγάπη μου φιλιααα!🧡🌼


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποτέ δε θα πληρώσουν το τίμημα όσοι πουλάνε τους λαούς.. Νόμος.. Σε φιλώ πολύ!🌷

      Διαγραφή

ΦΙΛΕ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ TOY BLOG ΚΑΙ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΜΕ ΤΟΝ GDPR~ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ!

ΠΕΡΙ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ: ΠΡΟΣΟΧΗ! ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΝΟΜΟΣ 2121/1993 Copyright © Mia Petra

Απαγορεύεται από το δίκαιο Πνευματικής Ιδιοκτησίας η καθ' οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση και ιδιοποίηση τών κειμένων μου, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ Ή ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ, ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΚΤΡΙΑΣ -Mia Petra-
***IMPORTANT NOTE***:The reproduction, publication, modification, transmission or exploitation of any work contained herein for any use, personal or commercial, without my prior written permission is strictly prohibited.