Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2022

Η Έρημος τής Τυνησίας μέσα από 60 φωτογραφίες ~ Μέρος Γ'

 

 Ξεκινώντας με ΚΛΙΚ επάνω στις φωτογραφίες για μεγέθυνση
φύγαμε για ένα φωτογραφικό ταξίδι στη χώρα τών οάσεων!

~ *Δεν αφηγήθηκα ούτε τα μισά από όσα είδα ~

Ladies and gentlemen η πτήση για Τυνησία αναχωρεί άμεσα. Προσδεθείτε! Πάμε για ένα "κι όλοι αυτοί που σε πικράνανε από ψηλά αν τους κοιτάξεις, θα σου φανούν τόσο ασήμαντοι που στη στιγμή θα τους ξεχάσεις" και απογειωνόμαστε..τώρα! Δέστε ζώνες, χαλαρώστε, φύγαμε για την Έρημο!


Όσο περνά ο χρόνος -όσο περνώ εγώ μέσα από το χρόνο- τόσο πιο πολύτιμο γίνεται κάθε ταξίδι μου. Φυλακτό. Παρακαταθήκη. Κάθε φορά που έρχεται η ώρα για το ένα και μοναδικό ταξίδι τής χρονιάς, νιώθω όπως ένιωθαν οι κυρίες τα παλιά χρόνια, που έβγαζαν το καπέλο τους από την ντουλάπα για να πάνε στο θέατρο, για μια και μοναδική φορά το χρόνο. 


Να λοιπόν που έχει έρθει ξανά αυτή η φορά. Που θα γεμίσω τη βαλίτσα μου με τα απαραίτητα, θα επιλέξω συνολάκια "κρεμμύδι" γιατί είναι ο πιο σοφός τρόπος για να είναι κανείς κατάλληλα ντυμένος, μιας και στα αεροπλάνα μπορεί να κάνει πολύ κρύο ή και όχι, τα κλιματιστικά στα τουριστικά λεωφορεία μπορεί να είναι πολύ δυνατά, σε μιά στάση για μιά επίσκεψη σε ένα αξιοθέατο μπορεί να έχει καύσωνα, κι όταν μετά από λίγο ξαναμπείς στο τουριστικό λεωφορείο ο κλιματισμός να είναι στο φουλ και πάει λέγοντας. Η στιγμή τής απογείωσης είναι κάθε φορά.. απογειωτική.. Όχι μόνο γιατί επιτέλους είμαι ξανά σε αεροπλάνο και πετάω, μα και γιατί φεύγω για άλλη γη, για άλλα μέρη! *Όσα δε βάνει ο λογισμός μες στην καρδιά μου κρύβω γι' αυτό δεν έχω υπομονή κι όλο ζητώ να φύγω! ✈

((( Μιά "αραβική άνοιξη" δε φέρνει την άνοιξη ~ κλικ )))

Στο Τούνεζι στη Μπαρμπαριά δεν μας έπιασε καμιά κακοκαιριά. Αντιθέτως είχε όλες τις ημέρες 32 βαθμούς, μα τις νύχτες είχε 10-15 βαθμούς κάτω. Αυτό θα πει Έρημος. Είμαι ξανά -μετά από 30 ολόκληρα χρόνια- στην Τυνησία, από την οποία το μόνο που θυμάμαι είναι η έρημος που την αντίκρυζα τότε για πρώτη φορά! Αυτήν την μαγευτική άμμο -σαν πούδρα-  που χαϊδεύει τα πόδια σου μα και την ψυχή σου. Είμαι και πάλι εδώ ξανά όπου όλα είναι.. Έρημος κι Ουρανός. Ουρανός και Έρημος.


Η Τυνησία είναι μιά πολύ όμορφη χώρα, όχι μόνο λόγω φυσικού κάλλους, αλλά γιατί αυτό το κάλλος αποτελείται από όλα τα χρώματα τής φύσης. Ουρανός, θάλασσα, έρημος, πράσινο. Μπορεί να μην κατοικούν πολλοί στο νότιο τμήμα τής χώρας, όπου είναι η έρημος, η έρημος όμως είναι εκείνη που σου κλέβει την καρδιά! Αν και υπάρχουν πολλοί κάτοικοι που δεν την έχουν επισκεφθεί ποτέ, λόγω οικονομικής δυσπραγίας. Τα υψηλά ποσοστά ανεργίας τών νέων, αλλά και η νωθρή "φιλοσοφία" πολλών ανδρών, δυσχεραίνουν τη ζωή σ' αυτήν τη χώρα, που είναι πολύ πιθανό οσονούπω να βρεθεί κάτω από την μπότα τού τιμωρητικού ΔΝΤ.. Δόλιοι άνθρωποι.


Και να φανταστείτε ότι είναι η λιγότερο διεφθαρμένη χώρα τής βόρειας Αφρικής.. Πολλοί "την παλεύουν" όπως αντέχουν και μπορούν. Στέλνουν τα παιδιά τους στα πανεπιστήμια που είναι αρκετά στη χώρα, ο διακαής τους όμως πόθος να γίνουν όλοι γιατροί και δικηγόροι (να δεις τί μου θυμίζουν..) δε βρίσκει ανταπόκριση, με πολλούς να καταλήγουν εντέλει είτε στην αγροτική ζωή είτε στο πουθενά. Ως λαός είναι ιδιαίτερα έξυπνος και το ότι η γαλλική γλώσσα θεωρείται μητρική μαζί με τη δική τους, οξύνει το πνεύμα τών παιδιών, με αποτέλεσμα να έχουν ιδιαίτερη έφεση στις ξένες γλώσσες. Ένας ξύπνιος λαός που αν δεν είχε τις αδυναμίες του -όπως συμβαίνει με κάθε λαό- θα μπορούσε να είχε κάνει μεγαλύτερα βήματα...


And the winner is... 
...η Ρένα Χριστοδούλου! ( το 14ο σχόλιο στην ανάρτηση εδώ Ρενάκι μου, πάντα τυχερή να είσαι! Ένα 
δώρο από την Τυνησία σε περιμένει με αγάπη! (στείλε μου τη διεύθυνσή σου). Επιστροφή στην Έρημο! 

Κάντε κλικ στην επάνω φωτογραφία και αφεθείτε: απέραντη έρημος, ουρανός, κι η σκιά ενός φοίνικα! 


Η θέση τής γυναίκας στην κοινωνία είναι ευτυχώς αξιοπρεπέστατη, αν σκεφτούμε ότι μιλάμε για μια μουσουλμανική χώρα, συνεπώς τηρουμένων των συνθηκών η κατάσταση είναι καλή. Οι γυναίκες έχουν ίσα δικαιώματα με τους άντρες μέσα στο γάμο αλλά και στο διαζύγιο, η μαντήλα δεν είναι υποχρεωτική, αν και πολλές γυναίκες -κυρίως στην επαρχία- δεν την αποχωρίζονται, και καταλαμβάνουν ακόμα και κυβερνητικά αξιώματα. Το σημαντικότερο όλων όμως, είναι ότι σε πολλά σπίτια, οι γυναίκες είναι εκείνες που φέρνουν τον επιούσιο στο σπίτι, με τους άντρες να επιλέγουν τον καφενέ. Εκείνο που δε θα διορθώσει πο-τέ η Τυνησία, όσα καλά κι αν έχει, είναι η δραματική κατάσταση που επικρατεί παντού: από την έρημο μέχρι τις πλούσιες συνοικίες οι βίλες..βίλες, μα τα σκουπίδια γύρω βουνό!

Πάνω: εδώ γυρίστηκε η ταινία "ο πόλεμος τών άστρων"
Έρημος κι Ουρανός! Ουρανός και Έρημος! 
 Κι από τα ηχεία τού 4χ4 διασχίζοντας την έρημο να ακούω το λατρεμένο μου τραγούδι:

Ανάμεσα σε ευγενικούς και πρόθυμους Τυνήσιους, οι εννέα ημέρες σ' αυτή τη χώρα πέρασαν υπέροχα. Βασιζόμενο αρκετά στην περιπέτεια, το ταξίδι περιλάμβανε μιά αξέχαστη ολοήμερη εκδρομή μέσα στην έρημο με οχήματα 4Χ4 (φωτό πάνω) βόλτα με καμήλες 🐪 στους αμμόλοφους τής Σαχάρας το ηλιοβασίλεμα, βόλτα με άμαξα σε φοινικόδασος, βόλτα με γουρούνα στα βάθη τής ερήμου, πεζοπορία στα φαράγγια τής ερήμου! 


Κι αν με ρωτήσεις για δυνατές στιγμές; Το ζεϊμπέκικο τής Ευδοκίας που χόρεψε ένας συνταξιδιώτης ενώ διασχίζαμε τη χώρα, το δυνατό τραγούδι που ακουγόταν στα ηχεία ενώ διασχίζαμε την έρημο, ο αντικατοπτρισμός στην έρημο, να νομίζεις ότι βλέπεις τη θάλασσα μα να είναι απλά η έρημος, μα η πιο διασκεδαστική στιγμή τού ταξιδιού ήταν όταν 30 άτομα τρέχαμε σαν τους παλαβούς με τις γουρούνες στην έρημο, οι.. 29 με νοικιασμένες τοπικές στολές, όμοιοι με το Βουτσά ως "ξυπόλητο πρίγκηπα", και το τριακοστό άτομο -εγώ- με κιμονό! Υ.Γ Να γράψω εκατό φορές "δε θα ξανανέβω σε γουρούνα"! Σας ευχαριστώ που πετάξατε μαζί μου! 🧡 Petra

✰*•˛˛•*✰✰♡*•˛˛•*✰✰♡*•˛˛•*✰

*Απόφθεγμα: Μάρκο Πόλο ~ *Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος

ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΟΥ ΚΛΙΚ ΕΔΩ !

ΓΙΑ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΟΥ ΚΛΙΚ ΕΔΩ !

Υ.Γ Το παρόν κείμενο υπόκειται στους νόμους περί πνευματικής ιδιοκτησίας.
Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή! Οι..συνήθεις ύποπτοι το πιάσανε το υπονοούμενο..

❤¸¸.•*¨*•♫ .............................οι σκέψεις μου κάνουν θόρυβο............................❤¸¸.•*¨*•

34 σχόλια:

  1. Ευτυχώς έχουμε και εσένα, Πέτρα μου και κάνουμε κανένα ταξίδι από εκείνα που μόνο στα όνειρά μας μπορούμε να διεκδικούμε. Ευτυχώς που μάς δίνεις υπέροχες ταξιδιωτικές στιγμές με εμπειρίες από χώρες "δύσκολες" και "ιδιαίτερες". Και έχω εμπιστοσύνη πάντα στην κριτική σου ματιά και στην αποτύπωση.
    Το χάρηκα και αυτό σου το ταξίδι στην Τυνησία, Πέτρα μου. Σαν να βαδίζεις σε άλλους κόσμους σε άλλες εποχές. Σε ευχαριστούμε πολύ κορίτσι μου.
    Καλό μήνα και γιορτινό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου, πόσο άργησα να εμφανιστώ η μουλάρα; Με φάγανε τα τουιτέρια! 😉 Ειλικρινά, δεν είναι αυτές οι δύσκολες χώρες, αλλά στις πραγματικά δύσκολες, δεν τολμώ να πάω.. Όμορφα τα λόγια σου όπως πάντα, και για άλλη μιά φορά, χαίρομαι που σας ταξίδεψα! Καλημερούδια! 🎅🎄

      Διαγραφή
  2. Πάντα απολαυστική η ταξιδιωτική περιγραφή σου, Πετράδι μου πολύτιμο! Ταξίδευε εσύ, να βλέπω κι εγώ η δόλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχω και καπέλο, πάμε μιά βόλτα; 😉😋 Σε ευχαριστώ πολύ Βικουλίνι μου! 🎅🎄

      Διαγραφή
  3. Ονειρικά όλα, αλλά σόρρυ φιλενάδα, έκλεψες την παράσταση!
    Είσαι θεάρα!!! Σε καμάρωσα, σε ζήλεψα με την καλή έννοια,
    ψηλή, άψογα ντυμένη, τι να λέμε, για περιοδικό είσαι!
    Να 'σαι καλά να γυρίσεις όλα τα μέρη που έχεις στο νου και επιθυμείς.
    Και πού ξερ'ς. Ίσως αξιωθούμε ένα ταξίδι να το κάνουμε και μαζί! ♥
    Φιλούρες!
    ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, ρε συ ευχαριστώ! Στα ταξίδια μου με πιάνει αυτό το αλέγκρο,
      το ελεύθερο, το "παίρνω το καπελάκι μου και φεύγω"! Ε, κι άμα
      φύγω, μακάρι να σε πάρω κι εσένα μαζί, θα μαγευτείς! 💚🎅🎄

      Διαγραφή
  4. Θαυμάσιο σίγουρα το ταξίδι σου. Και οι φωτογραφίες σίγουρα με ταξίδεψαν επίσης. Η έρημος όντως προκαλεί και προσκαλεί, αλήθεια έχεις ξαναπάει. Δηλ σβήνει το κοντέρ και ξαναρχίζεις τα ίδια ταξίδια; Όλο τον κόσμο γύρισες πουλάκι μου...και εύχομαι ακόμη άλλα τόσα ταξίδια να κάνεις
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννούλα μου, το κοντέρ δεν σβήνει ποτέ. Γιατί τα μέρη είναι άπειρα. Οι συνθήκες καμιά φορά που επικρατούν, ειδικά αλλά και γενικά, μπορεί να με "βγάλουν" στα ίδια μέρη, αλλά πίστεψέ με, ένας μέρος τριάντα χρόνια μετά, είναι ένα άλλο, καινούργιο μέρος! Σε ευχαριστώ πολύ! 🎄🎅

      Διαγραφή
  5. Μας ταξίδεψες υπέροχα.
    Πραγματικά απόλαυσα το ταξίδι στην Τυνησία και ακόμα πιο πολύ το ότι δεν χρειάστηκε να φτιάξω βαλίτσες χαχα
    Να 'σαι καλά να ταξιδέψεις σε όλους τους προορισμούς που ονειρεύεσαι και φυσικά να μας παίρνεις μαζί σου.
    Συγχαρητήρια στη Ρένα μας, πάντα τυχερή.
    Και εσύ νονούλι μου πάντα τόσο όμορφη και λαμπερή.
    Σε φιλώ γλυκά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εκείνο που με ανησυχεί είναι που θα γερνάω και.. πώς θα σας δείχνω τις φωτογραφίες (μου) μετά, οεο; Θα..βάζω το καπελάκι μου στραβά, και θα σας εμφανίζομαι! Ταραααααν! 😋😊 Βρε κουκλοβαφτιστηρόνιμου, πες μου ότι σε κουράζουν οι βαλίτσες να τρελαθώ! Ξεκούνα λέμεεε! Φιλιά σταυρωτά! 💚🎅🎄

      Διαγραφή
  6. Όπως πάντα ένα εντυπωσιακό οδοιπορικό. Με πληρότητα και αντικειμενικότητα. Διαλεχτές φωτογραφίες, προσεγμένες λεζάντες.
    Ευχαριστούμε, Πέτρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Άρη μου! Χαίρομαι που είσαι πάντα εδώ δίπλα μου και με στηρίζεις! 🎅🎄

      Διαγραφή
  7. Απόλαυση το ταξίδι σου Πέτρα. Φαντάστηκα όλο το οδοιπορικό, οι φωτογραφίες σου τόσο περιγραφικές. Εσύ πλάσμα αιθέριο, φωτεινό, μπράβο σου.
    Εύχομαι πολλά πολλά ταξίδια ακόμη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι να μη γίνεσαι αιθέριος όταν σε φυσά ο αέρας τής ερήμου; Να είσαι καλά Στέλλα μου, και σε ευχαριστώ πολύ! 💚🎅🎄

      Διαγραφή
  8. Κι εγώ σ' ευχαριστώ θερμά Πέτρα μου που με πήρες μαζί σου.
    Ήταν ένα ταξίδι όνειρο, το χάρηκα πάρα πολύ, μέσα από την αφήγηση και τις φωτογραφίες σου. Την ίδια αίσθηση είχα κι εγώ όταν έπιασα - μια και μοναδική φορά - άμμο της ερήμου. Την είχε φέρει ένας φίλος. Ήταν πράγματι σαν πούδρα!!
    Όμορφη ταξιδιώτισσα σου εύχομαι να έχεις πάντα την ευκαιρία να ταξιδεύεις!
    Συγχαρητήρια στη Ρένα μας, για το δώρο που κέρδισε.
    Σε φιλώ πεντάγλυκα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχω φέρει άμμο τής Σαχάρας από τέσσερα ταξίδια μου, είναι εδώ μέσα σε μικρά ή μεγαλύτερα βαζάκια.. Είναι ακόμα πιο πολύτιμα κι από -υλικά- σουβενίρ.. Ευχαριστώ πολύ Μαράκι μου γλυκό! Την καλημέρα μου💚🎅🎄

      Διαγραφή
  9. Πρώτα πρώτα να σε συγχαρώ για τις εκπληκτικές φωτογραφίες σου, οι οποίες με ταξίδεψαν νοερά μαζί σου. Μα και τα σχόλια σου, εννοούν πολλά περισσότερα απ' ότι λένε και μου αρέσει αυτό. Προσωπικά δεν νομίζω ότι έχω το κουράγιο για ένα τόσο δύσκολο ταξίδι, γι' αυτό οι τρεις εγγραφές σου, μου έδωσαν την ευκαιρία να κάνω κι εγώ, διαμέσου εσένα, αυτό το ταξίδι.
    Πάντα τέτοια όμορφα να σου ευχηθώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βασίλη μου, προσπαθώ να είμαι περιεκτική για να μην κουράζω με τις περιγραφές. Όπως έγραψα και στον Γιάννη μας πιο πάνω, δεν έχει βαθμό δυσκολίας αυτό το ταξίδι, άλλωστε αν κάποιος δεν έχει αντοχή μπορεί πχ να μην τρέχει με τις γουρούνες (ποτέ ξανά χαχα!) αλλά ναι, δεν σου κρύβω ότι αυτός ο περίπατος στα φαράγγια τής ερήμου -που δεν το φανταζόμουν καν ότι υπήρχαν- ήταν λίγο κουραστικός, αλλά ήταν και κάτι που δε θα έχω την ευκαιρία να το κάνω ποτέ ξανά, και να δω όσα είδα! Καλημερούδια! 🎅🎄

      Διαγραφή
  10. Ξεκινώ από το λατρεμένο μου τραγούδι του Χατζή και την απογείωση...και αρχίζω να απολαμβάνω το ταξίδι, μέσα απο τις καταπληκτικές σου φωτογραφίες Πετρίνα μου...γιατί να πρωτογράψω μου λες;
    Για την φωτο με το κίτρινο μπουμπούκι και το ΄στρατιωτικό όχημα; ή που κατεβαίνοντας ή κάθε φωτογραφία σου με γέμιζε καλοπροαίρετη ζήλεια που δεν ήμουν εγώ στην θέση σου.😊😉 η κάθε μία φωτό μοναδική απίστευτη ομορφιά η Τυνησία, και ποιος δεν θα την λάτρευε με τις τόσες διαφορετικές ομορφιές της.
    Οσο έβλεπα μια φωτογραφία ΄΄ελεγα αυτή είναι η καλύτερη και παρακάτω αναιρούσα την γνώμη μου γιατί έβλεπα μια ακόμη καλύτερη διαλεγμένες μία μία με ουσιαστική παρουσίαση.
    Νομίζω ότι η θεά Πετρίνα ήταν η καλύτερη ξεναγός μας σε αυτό το πανέμορφο ταξίδι που ήταν όλα τα λεφτά...
    Σε ευχαριστούμε πολύ που μας πήρες μαζί σου σε αυτό το υπέροχο ταξίδι... θα μας πάρεις και στο επόμενο;
    Συγχαρητήρια πολλά στην τυχερή μας Ρένα και σε άλλα με το καλό...
    Να περνάς όμορφα με ότι κάνεις, να περάσεις όμορφες γιορτινές μέρες την αγάπη μου φιλάκια!🎁🎄✨

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άκου λέει που δε θα σας πάρω στο επόμενο! Ετοιμαστείτε από τώρα, αλλά.. περιμένετε πρώτα να βρω λεφτά, μετά να βρω προορισμό, ε, και μετά φύγαμε πετώντας! Σμαραγδάκι μου, τί ωραία που περνάμε όλοι μαζί εδώ (ενώ εγώ λείπω στα εξωτερικά! 😂😂) Την αγάπη μου! 💚🎅🎄

      Διαγραφή
  11. Γύρισα από τη δουλειά, έφαγα και ξάπλωσα να ξεκουραστω λιγάκι και τσουπ πεφτω στην ανάρτηση σου. Και ταξίδεψα ρε συσε αυτό τον υπέροχο τόπο. Ερημος; Θα ομολογήσω (μεταξύ μας, ε;😆😉) ότι με έχω φανταστεί να περπατάω στην έρημο, θα μου ταίριαζε. Η παρουσίαση σου και η αφήγηση σου πραγματικά τα χάρηκα. Οι φωτο σου εκπληκτικές. Και να σου πω και κάτι; περίμενα να σε δω με καπεδαλούρα και όσο σε διάβαζα, λέω τσουπ. Ομορφες γιορτές να έχεις αγαπημένη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν θα σου ταιριάζει λέει; Τρέλα θα σου πηγαίνει όλο αυτό το μυστηριακό! Και πού να δεις και το ηλιοβασίλεμα στην έρημο, να σου φύγει το ρίμελ! 😋 Παίρνω την καπελαδούρα μου και πάω στο επόμενο σχόλιο, γιατί έχω αργήσει αδικαιολόγητα.. Σου στέλνω γλυκό φιλί! 💚🎅🎄

      Διαγραφή
  12. Πωπω τί είδαν τα μάτια σου και τί απόλαυσε η ψυχή σου !!!!!
    Πρέπει να είναι μαγευτική χώρα και σ ευχαριστούμε πολύ για την ωραία ξενάγηση και τις όμορφες φωτογραφίες. Σου εύχομαι να πραγματοποιήσεις όποιο άλλο ταξίδι ονειρεύεσαι και χαρούμενες γιορτές !!!!! Σε φιλώ !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως το είπες Ράνια μου γλυκιά, τί απόλαυσε η ψυχή μου.. Γιατί ακριβώς αυτό είναι τα ταξίδια, κάθε ταξίδι.. Τολμώ να πω ότι με ενθουσίασε περισσότερο η Τυνησία από την Αίγυπτο, κρατώ μια επιφύλαξη μόνο, γιατί στην Αίγυπτο είδα μόνο το Κάιρο, την Αλεξάνδρεια και τις Πυραμίδες. Φιλιά! 🎅🎄

      Διαγραφή
  13. Πωπω ζαλίστηκα!
    Τί ωραίο ταξίδι!
    Κι εκεί που έλεγα να το πάρω από την αρχή, τσουπ, βλέπω το όνομά μου και η χαρά μου είναι πολύ μεγάλη.
    Ευχαριστώ πολύ.
    Να είσαι γερή να πηγαίνεις τόσο ωραία ταξίδια.
    Να πάρω μια ανάσα και να ξεκινήσω πάλι, αυτή τη φορά από τον υπολογιστή για να τα απολαύσω καλύτερα.
    Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άντε, γιατί μέχρι να απαντήσω εγώ στα σχόλια, θα έχει φτάσει το δέμα στην πόρτα σου! Εύχομαι να σου έχω στείλει μια μικρή τζούρα Τυνησίας, Ρενάκι μου γλυκό! Να είσαι πάντα καλά και τυχερή φυσικά! 💚🎅🎄

      Διαγραφή
  14. Κοριτσάρα μου όμορφη χάρηκα με το όμορφο ταξίδι σου, μου μετέδωσες τη χαρά του να βρεθείς σε άλλη γη , σε άλλα μέρη.
    Με το καλό και σ' άλλα.
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μέσα στο κεφάλι μου όλο το χρόνο "οργανώνω" ταξίδια..
      Σε ευχαριστώ Ελενάρα μου! 🎅🎄

      Διαγραφή
  15. Πέτρα μου όμορφη! Μα τί ωραίες εικόνες μας πρόσφερες! Σ' ευχαριστώ γι' αυτό το ταξίδι, γλύκανες την ψυχή μου... Σου εύχομαι κι άλλα, υπέροχα, μοναδικά ταξίδια που θα γίνουν όμορφες αναμνήσεις (κι ακόμη πιο όμορφες αναρτήσεις για να ταξιδεύει κι εμάς το ματάκι μας που έχει ριζώσει εδώ χάμω :) ), κι η νέα χρονιά να χαρίσει σε σένα και την οικογένειά σου νέες, απολαυστικές εμπειρίες γεμάτες αγάπη και φως! Μια μεγάλη σφιχτή αγκαλιά σου στέλνω! ♡

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Ριζώνει" ποτέ κάποιος που γράφει βιβλία και διαβάζει επίσης; Πο-τέ!
      Συνεπώς έχεις βρει τον πιο μαγικό τρόπο να ταξιδεύεις κι εσένα και τους αναγνώστες σου.
      Ανταποδίδω την αγκαλιά Λία μου! 💚🎅🎄

      Διαγραφή
  16. Πολύ ωραίες όλες οι περιγραφές σου, είναι λίγο σαν να ταξιδέψαμε και εμείς... Όλες οι φωτογραφίες είναι πολύ ωραίες, όμως αυτές που τράβηξες μέσα από το σπίτι είναι μαγευτικές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ! Κι εγώ τις θεωρώ ιερές εκείνες τις φωτογραφίες μέσα από ένα σπίτι.. Να είσαι καλά και καλές γιορτές με υγεία! 🎅🎄

      Διαγραφή
  17. Σε αποκατάσταση μιας αφηρημάδας.
    Μια ωδή, στην κυριολεξία, που ανοίγει διάπλατα το είναι μέσα από ένα υπέροχο οδοιπορικό που υπάρχει στα όνειρα και τη φαντασία ορισμένων εξ ημών. Σε καιρούς που ο συναισθηματικός κόσμος ευτελίζεται το ταξίδι σε μια χώρα με χρώμα και άρωμα που σαγηνεύει, είναι το πιο κατάλληλο. Φανερή η ομορφιά για έναν τόπο που μέσα μας έχει μυθικές διαστάσεις. Οι φωτογραφίες φανταστικές και η περιγραφή υπέροχη, όσο υπέροχη η ξενάγηση.
    Πέτρα μου πολύ σ’ ευχαριστούμε γιαυτό το ταξίδι που μας χάρισες! Πάντα γερή να απολαμβάνεις τέτοια ταξίδια!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα λυπόμουν πολύ αν έχανες αυτό το ταξίδι, Αννικάκι μου!
      Πίστεψέ με, έχω δει πολύ πιο ωραίες χώρες (ευχαριστώ το
      θεό για κάθε μου ταξίδι), αλλά η Τυνησία έχει αυτό το ατού
      της ερήμου, και ξέρει να το "πουλάει" πολύ καλά! Σε φιλώ🎅

      Διαγραφή

ΦΙΛΕ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ TOY BLOG ΚΑΙ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΜΕ ΤΟΝ GDPR~ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ!

ΠΕΡΙ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ: ΠΡΟΣΟΧΗ! ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΝΟΜΟΣ 2121/1993 Copyright © Mia Petra

Απαγορεύεται από το δίκαιο Πνευματικής Ιδιοκτησίας η καθ' οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση και ιδιοποίηση τών κειμένων μου, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ Ή ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ, ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΚΤΡΙΑΣ -Mia Petra-
***IMPORTANT NOTE***:The reproduction, publication, modification, transmission or exploitation of any work contained herein for any use, personal or commercial, without my prior written permission is strictly prohibited.