Τρίτη 13 Απριλίου 2021

✿ Εσύ με ποιο κριτήριο επιλέγεις βιβλία; ~ Σου προτείνω 2 βιβλία

Μπήκα μέσα στο βιβλιοπωλείο και ανέπνευσα εκείνο το άρωμα χαρτιού 
και μαγείας που περιέργως, κανένας ποτέ δεν σκέφτηκε να εμφιαλώσει

Αν σε κάτι χρησιμεύει η εμπειρία, είναι στο κριτήριο. Πώς όταν είσαι νέος, χωρίς εμπειρίες "πέφτεις με τα μούτρα" επιπόλαια αλλά κι αυθόρμητα κι αθώα, σε κάθε τί καινούργιο, που έρχεται στη ζωή σου ή που το επιδιώκεις; Ε, κάπως έτσι επιλέγεις και τα βιβλία που θα διαβάσεις ως νέος. Με μόνο κριτήριο...τί άραγε; Με ποιο κριτήριο διαλέγουν τα μάτια μας κάθε βιβλίο;

Σε νεαρή ηλικία επέλεγα βιβλία σύμφωνα με τον/την συγγραφέα, να είναι κλασσικό, γνωστό, να το έχει γράψει ένας φιλόσοφος, ξένος ή Έλληνας ή να είναι κάποιος με κύρος και βαριά ιστορία πχ Καζαντζάκης. Να 'χει μιλήσει στην καρδιά τού ανθρώπου, να 'χει αγωνιστεί, να 'χει προσφέρει, να 'χει "στιγματιστεί".. Ή να μιλά για ήρωες κυρίως κατατρεγμένους, αδικημένους, διαφορετικού χρώματος, ήρωες/θύματα ρατσιστικής βίας..

Μεγαλώνοντας άφησα τον εαυτό μου να τον οδηγεί το ένστικτο. Μπαίνω μέσα σε ένα βιβλιοπωλείο και ξεναγούμαι σε όλους τους διαδρόμους, σε κάθε ράφι. Αγγίζω τα βιβλία που μου τραβούν την προσοχή, λόγω εξώφυλλου, τίτλου, συγγραφέα, κατηγορίας (πχ κοινωνικό μυθιστόρημα). 

Η επιλογή τών βιβλίων έχει μετατραπεί σε ιεροτελεστία, όπου θα αναπνεύσω το άρωμα τού χαρτιού, θα βυθιστώ στο εξώφυλλο, θα διαβάσω την πρώτη σελίδα, θα δω πόσες σελίδες συνολικά έχει το βιβλίο, θα διαβάσω τη βιογραφία τού συγγραφέα. Για μένα ο τίτλος και το εξώφυλλο είναι το πρώτο "τσεκ" για κάθε βιβλίο, αν και, επειδή το τελευταίο διάστημα επιλέγω αρκετούς Έλληνες συγγραφείς, έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι πολλά εξώφυλλα αδικούν το περιεχόμενο τών βιβλίων. 


Είναι επιλεγμένα με εντελώς ρηχό και παλαιομοδίτικο θα έλεγα, τρόπο. Δε γίνεται πχ ένα βιβλίο που είναι ψυχολογικό θρίλερ ή αμιγώς ιστορικό να χαραμίζεται με εξώφυλλο μιά γυναικεία φιγούρα με ένα.. τριαντάφυλλο στο στήθος! Πόσα βιβλία πια με εξώφυλλο μια γυναικεία φιγούρα; Έλεος κάπου. Οι νέοι δημιουργοί, αν μη τί άλλο, ας βάλουν και λίγη φαντασία -και- στην επιλογή εξωφύλλου, γιατί μπορεί να είναι το ήμισυ τού παντός.

Και φυσικά ένα ακόμα -σοβαρό- κριτήριο είναι ο/η συγγραφέας. Αν έχω διαβάσει έναν συγγραφέα που με συγκίνησε, θα αναζητήσω σίγουρα κι άλλα βιβλία του. Δεν ξέρω πόσο "άντεξε" το Βιβλίο μέσα στην καραντίνα, εγώ πάντως όχι μόνο άντεξα το διάβασμα, το επιζητούσα κιόλας. Μόνο ο τρόπος επιλογής άλλαξε στο να αποκτήσω τα βιβλία που με ενδιέφεραν. Ιντερνετικά. Επιπροσθέτως, επειδή δεν είχα την επιλογή τής άμεσης επαφής, διάβαζα αρκετές κριτικές κοινού πριν αποφασίσω και καταλήξω.

Ένα από τα βιβλία που μου άρεσαν πολύ είναι το "ένας γιος" τού Ισπανού Αλεχάντρο Παλόμας εκδόσεις opera. Αυτός είναι κι ο λόγος που τώρα διαβάζω το επόμενο βιβλίο του, "μια μητέρα". Συγγραφή απλή, όχι επιτηδευμένη, με συγκινησιακή κλιμάκωση, υπέροχα εξώφυλλα και πρωτότυπα στόρι. Λοιπόν τί λέτε; Θέλετε να μιλήσουμε για βιβλία μέσα στην ακόμα κάπου έλεος! καραντίνα, έτσι για αλλαγή; Εσείς με ποιο κριτήριο επιλέγετε βιβλία; Έχετε κάποιο αγαπημένο να μου προτείνετε;🤎

✰*•˛˛•*✰✰♡*•˛˛•*✰✰♡*•˛˛•*✰


**Απόφθεγμα: Carlos Ruiz Zafón // Foto: https://soglass.info/ ~~ https://www.elledecor.com/

❤¸¸.•*¨*•♫ .............................οι σκέψεις μου κάνουν θόρυβο...........................❤¸¸.•*¨*•

30 σχόλια:

  1. Ένα κακό εξώφυλλο μπορεί να με χαλάσει, αλλά αν έχω αποφασίσει να διαβάσω το βιβλίο, δεν θα με
    αποτρέψει από το να το αποκτήσω. Δεν διαβάζω τόσο λογοτεχνία, όσο non fiction βιβλία, κυρίως επιστημονικά ή ιστορικά. Για τα δεύτερα δεν χρειάζεται να αναπτύξω τα κριτήρια επιλογής. Στα μυθιστορήματα έχω αδυναμίες: ιστορικά και βασισμένα σε αληθινές ιστορίες με τραβούσαν από μικρή. Μπορεί να επηρεαστώ από το τι παίζει στα μπλογκς που ασχολούνται με το βιβλίο. Κάπως έτσι διάβασα την Καρδερίνα, τον Confiteor, την Τετραλογία της Νάπολης -και δεν μετάνιωσα- ενώ απέκτησα πρόσφατα και τον Στόουνερ και ξέρω πια ποιους μπλόγκερ και προτάσεις θα εμπιστευτώ. Παλαιότερα αν μου άρεσε ένας συγγραφέας αγόραζα άκριτα ό,τι είχε γράψει. Όταν την πάτησα με τον Κοέλο, αποφάσισα να μην το κάνω ξανά.
    Το σίγουρο είναι ότι δεν τριγυρίζω μέσα σε ράφια, δεν ξεφυλλίζω, δεν οσφραίνομαι όπως εσύ. Φυσικά και λατρεύω τη μυρωδιά του χαρτιού. Απλά ξέρω τι θέλω να διαβάσω για τα επόμενα χρόνια. Έχω λίστες αναμονής και στο χαρτί, αλλά και στα δύο μεγάλα βιβλιοσάιτς από τα οποία προμηθεύομαι τα βιβλία μου. Για να μπει ένα βιβλίο σε λίστα έχω κάνει έρευνα. Έχω διαβάσει για αυτό, έχω ξετινάξει τις κριτικές, γνωρίζω για τον συγγραφέα. 2-3 φορές το χρόνο κάνω μαζικές αγορές και ας έχω ήδη πάρα πολλά αδιάβαστα να περιμένουν στα ράφια μου, όπως και κάμποσα σε ηλεκτρονική μορφή. Ένα είναι βέβαιο: δεν υπάρχει μέρα χωρίς να διαβάσω.

    ΥΓ: Υπέροχες οι φωτογραφίες που επέλεξες, όπως και η φράση του Θαφόν, που λατρεύω ως συγγραφέα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να κάνω μία διόρθωση: "το" Confiteor, όχι "τον" (αφού δεν είναι πρόσωπο. Σημαίνει ομολογία).
      Και να πω ότι τώρα ότι διαβάζω τις Ευμενίδες που το έψαχνα πολύ καιρό, αφού ήταν εξαντλημένο
      στα ηλ/κά βιβλιοπωλεία που προμηθεύομαι τα βιβλία μου, αλλά να τελικά που το βρήκα και είμαι πολύ
      πολύ χαρούμενη και ας με τρομάζει το μέγεθος!

      Διαγραφή
    2. Τελικά ούτε εμένα με αποτρέπει ένα κακό εξώφυλλο, ωστόσο όπως έγραψα, εκ των υστέρων έχω διαπιστώσει ότι σε πολλά (ελληνικά κυρίως) βιβλία, το εξώφυλλο ήταν υποδεέστερο τού περιεχομένου.. Μιας και είπες "άκριτα" Θυμήθηκα την Ακρίτα! Γράφει ωραία κοινωνικά/αστυνομικά βιβλία, και με ξάφνιασε πολύ ευχάριστα! 🌸🌺🌷

      Διαγραφή
    3. Αριστέα, ένα από τα ωραιότερα βιβλία που έχω αποκτήσει, είναι ο Ερωτόκριτος (εκδόσεις Εστία). Αν και γραμμένο με κρητική διάλεκτο, είναι τόσο λυρικό και ολοκληρωμένο ως έργο, που από κάποια στιγμή και μετά, το διάβαζα χωρίς να αναζητώ το γλωσσάριο (στο τέλος τού βιβλίου). Το κακό είναι ότι έχω διαβάσει μόνο το μισό, τώρα όμως λέω να το συνεχίσω.. Είναι ένα ανάγνωσμα που το προτείνω ανεπιφύλακτα..

      Διαγραφή
    4. "Tου Κύκλου τα γυρίσματα, που ανεβοκατεβαίνουν".
      Δεν έχω διαβάσει παρά αποσπάσματα. Θυμάμαι ότι το
      είχαμε διδαχθεί στα Κείμενα Νεοελληνικής γλώσσας
      στο σχολειό και πόσο το είχα λατρέψει.
      Μου αρέσει η κρητική διάλεκτος, δεν με φοβίζει...
      Θα το έχω στα υπόψη.. 😉

      Διαγραφή
    5. Ναι, εσύ να το διαβάσεις κάποτε, κι εγώ να τελειώσω αυτό το υπέροχο βιβλίο..

      Διαγραφή
  2. Ενδιαφέρουσα ερώτηση, κυρίως εσωτερικής αναζήτησης θα έλεγα!
    Ποτέ δεν την είχα ρωτήσει στον εαυτό μου, κι ας είμαι πολύ συγκεκριμένη στον τρόπο που διαλέγω ή ακόμη κι' επιλεκτική....
    Φέρνω στο μυαλό μου τις φορές που μπήκα σε "κανονικό" βιβλιοπωλείο χωρίς να ξέρω τι θέλω, έτσι όπως εσείς αγαπητή, μυρίζοντας, ψαχουλεύοντας, αναρωτώμενη, μαντεύοντας... Είναι οι φορές που έπεσα έξω, που αγόρασα βιβλία που μετά χάρισα ή άφησα κάπου πίσω... Τις αντίστοιχες φορές όμως που μπήκα σε παλαιοβιβλιοπωλείο, ανταμοίφθηκα ανακαλύπτοντας κάτι που συνειδητά έψαχνα, κάτι που μπορεί να είχα χάσει ή αφήσει πίσω σε μιαν άλλη ζωή, ποιήματα αγαπημένων ποιητών, εκδόσεις που δε γνώριζα, θησαυρός. Σχεδόν πάντα όμως, δεν αγοράζω βιβλία στην τύχη.
    Συνήθως είτε ακολουθώ τον συγγραφέα, είτε εμπιστεύομαι τον εκδοτικό οίκο, κυρίως όμως εμπιστεύομαι τη γνώμη αγαπημένων φίλων.
    Κριτικές δεν διαβάζω σχεδόν ποτέ-το ίδιο κάνω και με τους δίσκους μου, αν είναι να "χάσω", θέλω να χάσω με τους όρους μου. Με τα χρόνια, καταλαβαίνω πιά ποιός συγγραφέας μου "ταιριάζει" και ποιός όχι, όσο καλός κι αν είναι....
    Για όσους με ξέρουν καλά, η σχέση μου με τα βιβλία - όπως και με τη μουσική, στην οποία θα αναφερθώ αν ποτέ θέσετε αντίστοιχο ερώτημα :-) - είναι μη εύκολα κατατάξιμη, θέση στην καρδιά μου έχει ο Ντοστογιέφσκι αλλά κι ο Φίλιπ Κ Ντίκ, ο Βύρων Λεοντάρης αλλά και η Ζυράννα Ζατέλη, Ο Τόμας Μάνν ή ο Τανιζάκι αλλά κι ο Μαικ Μπράισον! Σημασία έχει να ταξιδεύω....
    Να είστε καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ ενώ έγραφα την ανάρτηση, συνειδητοποίησα ότι είμαι ακόμα στην αναζήτηση, κι ίσως το ουσιαστικό κριτήριο που επιλέγω τα βιβλία, να μην το έχω ανακαλύψει ακόμα!😉 Άσχετο, αλλά στην ΕΡΤ (νομίζω την 3) δείχνει μια σειρά με τη ζωή τού Ντοστογιέφσκι, και έχει πολύ ωραία εικόνα (αν και είδα λίγο τυχαία μόνο). Πόσα χρόνια λέω ότι θα διαβάσω Ζατέλη, κι ακόμα.. Καλό μεσημέρι και καλό σ/κ! Χάρηκα που τα είπαμε 🌸🌷🌺

      Διαγραφή
  3. Το μοναδικό κριτήριο μου, είναι πλέον μια βιβλιοπαρουσίαση που θα μου κινήσει το ενδιαφέρον. Αυτό σε συνδυασμό με τη θεματολογία, ιστορικό μυθιστόρημα ή κοινωνικό με σύγχρονους προβληματισμούς είναι τα αγαπημένα μου. Τώρα που τις βρίσκω τις βιβλιοπαρουσιάσεις. Παλιά εμπιστευόμουν μια εφημερίδα και που δεν έκανε λάθος σε αυτά που μου άρεσαν, σήμερα δυστυχώς δεν ακολουθεί την ίσια συνταγή. Οπότε θέλει περισσότερο ψάξιμο, στο διαδίκτυο κυρίως, σε διάφορες βιβλιοφιλικές ιστοσελίδες ή μπλοκ.
    Την καλημέρα μου, Πέτρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όντως, ειδικά εν μέσω καραντίνας, το διαδίκτυο είναι ένας καλός τρόπος για αναζήτηση βιλβιοφιλικών ιστοσελίδων. Κι εγώ ακολουθώ κάποιες, για πιο σφαιρική εικόνα. Όπως και να 'χει, το διάβασμα είναι μέγα βάλσαμο στην ψυχή τού ανθρώπου! Καλό σ/κ Βασίλη 🌸🌺🌷

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα. Ναι διαβάζω κάθε μέρα το βράδυ αλλά ένα βιβλίο τη φορά. Ξεκινώ και όταν τελειώσει άλλο. Μ'αρέσει φυσικά η μυρωδιά του χαρτιού και πάω για βιβλία με λίστα. Ποτέ όμως δεν μένω στη λίστα γιατί κάτι θα μου τραβήξει την προσοχή. Τώρα με το ιντερνετ αγοράζω αυτό που θέλω, που έχω ακούσει.Δεν διαβάζω κριτικές δεν τις πολυπιστεύω. Συνήθως διαβάζω το οπισθόφυλλο και δεν κοιτάω εξώφυλλο. Αλλά ποτέ δεν θα διαβάσω -όποτε το έκανα το μετάνοιωσα- βιβλία θρίλλερ, ψυχολογικού θρίλερ ή αστυνομικά.
    Όμως αγαπώ την ιστορική μυθιστοριογραφία και τα κοινωνικά θέματα. Βαριέμαι πολύ τα του έρωτα και της αυτο βελτίωσης. Τώρα διαβάζω τη ''Σμύρνη κυνήγι μαγισσών'' και με έχει συνεπάρει
    Καλή σου μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου, εγώ έχω "ροπή" προς το ψυχολογικό θρίλερ, σε βαθμό κακουργήματος! Άσε που πιστεύω ότι έχει εξελιχθεί πολύ και το επίπεδο τής αστυνομικής λογοτεχνίας, το μόνο "κακό" είναι ότι έχω εξασκήσει τόσο το κριτήριο ως αναγνώστης, που βρίσκω νωρίς τους ύποπτους! 😊 Σε κάθε περίπτωση όμως, η επιλογή βιβλίου είναι εντελώς υποκειμενική. Υ.Γ Έχω διαβάσει τόσα πολλά βιβλία για το 1922, κι έχω κλάψει τόσο πολύ, που είπα ότι δε θα διαβάσω ξανά.. Καλό σ/κ Αννούλα 🌸🌷🌺

      Διαγραφή
  5. Καλημέρα αδυναμία μου!
    Ευχαριστούμε για τις προτάσεις και το μοίρασμα των σκέψεών σου και της αλήθειας σου.
    Τα μάτια μου επιλέγουν κυρίως με βάση το οπισθόφυλλο.
    Σαφέστατα και ένα όμορφο και προσεγμένο εξώφυλλο μου κεντρίζει το ενδιαφέρον, ωστόσο θα εστιάσω στη περίληψη του έργου.
    Φυσικά καθοριστικό ρόλο παίζει και τα όσα έχω ακουσει ή διαβάσει για το βιβλίο αυτό.
    Η καρδιά μου επίσης, διαλέγει πολλές φορές και με το ποιος το έχει γράψει, τον αγαπω; τον ξέρω; θελω να τον στηριξω, να τον βοηθησω; εχω αναγκη να εχω ολη τη σειρα του στη βιβλιοθηκη μου;
    Και τελος, η ψυχη μου επιλεγει θαρρω με το δικο της ενστικτο.
    Εχω επιλεξει βιβλια χωρις να ξερω το γιατι, ομως στη πορεια, βαθιά το νόησα!

    Αυτά!

    Όμορφή μου ξανθομαλλούσα, γυναίκα με τα μεγάλα καπέλα (και σε αυτό το σημείο αναρωτιέμαι γιατι δεν σου έχω γράψει ακόμα ένα ποίημα), θέλω να είσαι καλά, να περνάς όμορφα, να χαμογελάς και μακάρι στο μέλλον κάποια στιγμή να ειδωθούμε και από κοντά!

    Παραμένεις η αδυναμία μοΥ!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα σταθώ σε δυο σημεία 1) "Εχω επιλεξει βιβλια χωρις να ξερω το γιατι", κάτι που όντως μου έχει συμβεί κι εμένα! 2) Τί το λες και δεν το κάνεις Κική;;; Θέλω δικό μου ποίημα ΤΏΡΑ!! 😊😂 Καλό σ/κ! ⭐🌞⭐

      Διαγραφή
  6. Πολύ ωραία θέμα έπιασες, Πέτρα μου! Παλιότερα είχα εντελώς διαφορετικά κριτήρια, όταν επέλεγα βιβλία! Π.χ. Με τραβούσε το εξώφυλλο, ο τίτλος, ο συγγραφέας, η περίληψη κι οι κριτικές. Πλέον όμως επιλέγω κυρίως με βάση τη θεματική τους κατηγορία αλλά και αν είναι αγαπημένος συγγραφέας και εικονογράφος (όσον αφορά τα παιδικά βιβλία)!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαράκι, δεν ξέρω αν στο έχω ξαναπεί, αλλά ως νεαρή, διάβασα πολύ παιδική λογοτεχνία, είναι τόσο ωραία τα παιδικά βιβλία, τόσο από άποψη νοημάτων, όσο και στην εικονογράφηση! Καλό σ/κ Μαρία🌸🌺🌷

      Διαγραφή
  7. Βιβλίο ε; Πόσο ιερό και μέγα! Πόσο σημαντική η παρουσία του στη ζωή μας. Και να σκεφτείς ότι υπάρχουν άνθρωποι και δη νέα παιδιά που, έξω από τα σχολικά βιβλία, δεν έχουν κρατήσει στη ζωή τους κάτι άλλο.
    Όταν μπω σε ένα βιβλιοπωλείο, τι πας και θυμάσαι τώρα ε; Παμπάλαιες εποχές! Έχω ήδη αποφασίσει τι θα πάρω. Η προσέγγισή μου στην αγορά ενός βιβλίου έχει κλείσει έναν συγκεκριμένο σχεδιασμό πριν φτάσω εκεί. Είναι όλα αποφασισμένα συνεπώς σε ένα βιβλιοπωλείο, εκείνο που θα κάνω προσθετικά είναι οι ματιές σε κάποια άλλα βιβλία.
    Σε κάθε περίπτωση όμως Πέτρα μου, είναι ζωή η παραμονή σε ένα χώρο όπως το βιβλιοπωλείο και θα μπορούσα να περάσω ώρες ολάκερες εκεί μέσα.
    Την καλησπέρα μου καλή μου φίλη. Στέλνω φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη, κι εγώ περνάω ατελείωτες ώρες μέσα στα βιβλιοπωλεία. Είναι μάλιστα κάποια που διαθέτουν καρέκλες, τραπέζια, μέχρι και καναπέδες! Εκεί μέσα πραγματικά, μπορεί να μείνω 4-5 ώρες κι ακόμα να ψάχνω, να ξεφυλλίζω, να διαλέγω και να αλλάζω γνώμες κλπ! Αρκεί που διαβάζουμε, αυτό! Καλό σ/κ! 🌸🌺🌷

      Διαγραφή
  8. Γεννήθηκα και μεγάλωσα σ’ ένα ακριτικό χωριό του Έβρου. Τραυματικές μαύρες εποχές στην επαρχία τότε κυκλοφορούσε μόνο «ο Ελληνικός Βορράς» και η «Μακεδονία» Σαν παιδί τα πρώτα μου αναγνώσματα ήταν η «Διάπλαση των Παίδων» και τα κλασσικά εικονογραφημένα. Έτσι αγάπησα την κλασική λογοτεχνία, αυτό δεν με εμπόδισε μεγαλώνοντας να διαβάζω (με τη λάμπα πετρελαίου) τον Άγιο (Σάιμον Τέμπλαρ) ιστορίες του Φαρ-Ουέστ και ότι πολιτικό απαγορευμένο κυρίως υπήρχε στο σπίτι. Όταν ήρθα στην Αθήνα η εργασία μου σε μεγάλο φροντιστηριακό οργανισμό μου άνοιξε άλλους ορίζοντες. Ανακάλυψα τον Ελευθερουδάκη, τον Ιανό, τον Γκούτεμπεργκ, τα μεγάλα βιβλιοπωλεία της Σόλωνος και της Ακαδημίας, όπου περνούσα αρκετές ώρες. Όμως την καταέβρισκα με τα υπόγεια της Κάνιγγος, της Σόλωνος και της γύρω περιοχής που εκτός από τα ράφια η «πραμάτεια» ήταν απλωμένη σε χαμηλούς πάγκους, έτσι που η μυρωδιά του χαρτιού έφτανε άνετα στη μύτη σου. Η κλασική λογοτεχνία πάντα ήταν η Νο 1 αγαπημένη στις προτιμήσεις μου αλλά όχι σε στυλ μελό, πάντα προτιμούσα τα βιβλία να έχουν αφενός κάτι να πουν, (κοινωνικά, ιστορικά) Με ενδιαφέρει το βιβλίο να έχει μια καλή πλοκή, να γεννά εικόνες, συναισθήματα, προβληματισμούς, να ενώνει τα νήματα της ιστορίας, να μη είναι «Άρλεκιν» και να μην βωμολοχεί. Η καλλιέργεια συναισθημάτων και αισθήσεων είναι ένας λόγος που θα επιλέξω ένα βιβλίο πέρα από κριτικές και διθυράμβους.
    Πολύ ωραίο θέμα Πέτρα μου.....ατελείωτο.
    Να είσαι καλά!
    Καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Αννίκα μου. Νομίζω ότι κατα καιρούς, έχω "θητεύσει" σε όλα σχεδόν τα είδη βιβλίου -ψυχολογία, ιστορικό, κλασσική λογοτεχνία, ποίηση κ.α- Είναι φάσεις αφενός, κι αφετέρου, η ηλικία που μας "οδηγεί" στις εκάστοτε επιλογές μας. Και ναι, το θέμα είναι ατελείωτο, αλλά και τόσο αγαπημένο! Καλό σ/κ Αννίκα μου! 🌸🌺🌷

      Διαγραφή
  9. Από μαθητής δημοτικού ξεκίνημα με Ιούλιο Βερν, από τη δανειστική βιβλιοθήκη. Ελεύθερη η φαντασία, χωρίς τηλεόραση...
    Στη συνέχεια αγώνας δρόμου να διαβάσω κι αυτό και το άλλο κι εκείνο.
    Μου άνοιγαν τον ορίζοντα! Από τη δεκαετία τού ’70, η εφημερίδα πάντα πλούσια σε παρουσιάσεις. Και τα ράφια γέμιζαν.
    Σήμερα, κυρίως ιστορικά. Κι όσο διαβάζω τόσο διαπιστώνω το μέγεθος των κενών. Τελευταίο, «Ο αγώνας για την Ελλάδα, 1941-1949» τού Γουντχάουζ.
    Αλλά και επιστροφές: στον Βιζυηνό, στον Κάλβο, στους αρχαίους.
    Αναθερμαίνει το ενδιαφέρον για το βιβλίο, η ωραία ανάρτησή σου, Πέτρα. Να σε διάβαζαν και νέοι στην ηλικία, θα παρακινούνταν στη φιλαναγνωσία!
    Ωραίες και οι φωτογραφίες, ιδιαίτερα η δεύτερη. Με τα παράθυρα να φέρνουν το έξω φως και δίπλα τους τα βιβλία με το άλλο φως, αλλά και την αισθητική τής πολυχρωμίας στη ράχη τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό που είπες Άρη, πόσο σωστό: "κι όσο διαβάζω τόσο διαπιστώνω το μέγεθος των κενών".. Σε πολλά ταξίδια που συναντώ κι άλλους ταξιδευτές, διαπιστώνω ότι τελικά έχω ταξιδέψει λίγο, σε σχέση με άλλους, κι εκεί καταλαβαίνω ότι ο κόσμος είναι ατελείωτος... Όπως και η γνώση, και η επάρκεια σε βιβλία, ευτυχώς! Σε ευχαριστώ και για τις φωτογραφίες! Καλό σ/κ Άρη μου 🌺🌷🌸

      Διαγραφή
  10. Γεια σου νονούλι αγαπημένο. Αν σου πω οτι πολλές φορές δε διαλέγω το βιβλίο, αλλά με διαλέγει αυτό;
    Επειδή έχω πολύ μικρό σπίτι, δεν αγοράζω βιβλία, προτιμώ την ηλεκτρονική τους μορφή, γιατί δεν περισσεύει καθόλου χώρος και με της σχολής τα βιβλία (που συχνά τα διαβάζω ξανά και ξανά, να τα κρατάω φρέσκα) και όλων των ξένων γλωσσών που ξέρω (και των βιβλίων που πήρα extra-και ήταν πολλά- για να με βοηθήσουν στην καλύτερη κατανόηση της γλώσσας, δεν υπάρχει χώρος.
    Ωστόσο, δεν παραπονιέμαι. Διαβάζω σε διάφορες γλώσσες για να κάνω practise, σχεδόν ποτέ στα ελληνικά (!)
    Πλέον δεν έχω πολύ χρόνο για λογοτεχνία. Επιλέγω να διαβάσω βιβλία αυτοβελτίωσης, ψυχολογίας, marketing και οικονομικά.
    Σε λογοτεχνία μου αρέσουν πολύ τα θρίλερ και τα κοινωνικά.
    Τι ωραίο θέμα μας άνοιξες!!!!!! Σου στέλνω μεγάλο φιλί διαβαστερό μου νονούλι!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σου πω την αλήθεια μου, κουκλοβαφτιστηρόνι, κάποτε θα σου λείψει μια βιβλιοθήκη με.. "αληθινά" βιβλία, και θα τρέχεις να "αναπληρώσεις" το "κενό".. Όταν θα έχεις περισσότερο χώρο, σου εύχομαι να τη γεμίσεις με όοοοοολα τα βιβλία σου, έτσι κι αλλιώς είσαι τόσο ψαγμένο βαφτιστηρόνι! Φιλάκι και καλό σ/κ! 🌺🌷🌸

      Διαγραφή
  11. Κυρίως με το ένστικτο επιλέγω!

    Στην αρχή με τραβάει ο τίτλος αλλά αν δεν με μαγνητίσει και η περιγραφή δεν θα το επιλέξω.

    Δεν με ενδιαφέρει αν είναι best seller, ποιος το έγραψε και αν έχει καλές κριτικές ή όχι.

    Επίσης, επιζητώ θεματολογία πιο ιδιαίτερη, έχω βαρεθεί να διαβάζω τα ίδια και τα ίδια. Τελευταία προσεγγίζω ψυχολογικά θρίλερ και αστυνομικά, αλλά και ποιητικές συλλογές.

    Καλή συνέχεια σε φιλώ 🌷

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και πολύ καλά κάνεις, Κατερίνα μου, και δεν επιλέγεις απαραίτητα τα best seller, έχω διαβάσει κάποια που έκαναν χαμό με τις κριτικές, κι ήταν τόσο μα τόσο αδιάφορα! Κι εντέλει πιστεύω ότι το ένστικτο αργά ή γρήγορα, μας οδηγεί (και) στο σωστό βιβλίο. Καλό σ/κ Κατερινάκι! 🌺🌷🌸

      Διαγραφή
  12. Γειά σου Πέτρα μου!
    Τι ωραίο το θέμα σου! Να μιλήσουμε για βιβλία. Επιλέγω τα βιβλία από τον τίτλο. Ούτε τον συγγραφέα κοιτάζω ούτε τίποτα. Ο τίτλος του και μια ματιά στο οπισθόφυλλο είναι αρκετά να με τραβήξουν. Και συνήθως δεν πέφτω έξω, περίεργο αλλά δεν απογοητεύτηκα ποτέ διαλέγοντας ένα βιβλίο έτσι. Η άποψή μου είναι πως ο τίτλος κρύβει την πεμπτουσία του περιεχομένου του βιβλίου. Είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιλέξει κανείς έναν σωστό τίτλο και αυτός που το καταφέρνει, να συμπυκνώσει δηλαδή σε λίγες λέξεις την αρχική του σκέψη, έμπνευση είναι πραγματικός μάστορας της γραφής.
    Στη συνέχεια θα σου πω, πως διαβάζω τα βιβλία στο γραφείο μου με μπλοκ και μολύβι δίπλα. Όμως σπάνια τα χρησιμοποιώ γιατί προτιμώ αυθόρμητα να υπογραμμίσω, να βάλω θαυμαστικά ή ερωτηματικά ή να σχολιάσω, πάνω στα περιθώρια της σελίδας. Έτσι έχω βιβλία χιλιοσημειωμένα που τα διαβάζω ξανά και ξανά. Προτιμώ τα βιβλία που έχουν έναν πανανθρώπινο φιλοσοφικό στοχασμό. Επίσης αρέσκομαι κι εγώ όπως κι εσύ στην απλή γραφή που ξεδιπλώνει την ιστορία. Όσο πιο απλή η γραφή, τόσο μεγαλειώδη νοήματα περιέχει. Καρατσεκαρισμένο.
    Αυθόρμητα μου έρχεται να σου προτείνω το ΕΡΩΣ του krausser Helmut.
    Kαλό απόγευμα Πέτρα μου και φιλάκια πολλά από μένα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ πιστεύω Μαράκι, ότι ο τίτλος θέλει έμπνευση για να συμπυκνώσει το νόημα τού βιβλίου. Κι εγώ διαβάζω μερικά βιβλία με μολύβι, κυρίως τα της ψυχολογίας. Ή τον Ερωτόκριτο, όπως έγραψα πιο πάνω. Σε ευχαριστώ για τη βιβλιοπρόταση! Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα! 🌸🌷🌺

      Διαγραφή
  13. Μέχρι πρόσφατα δυστυχώς το διάβασα τα τελευταία χρόνια υπήρξε μια μικρή πολυτέλεια για μένα όσο και αν το αγαπάω. Ευτυχώς πρόσφατα ξεστραβώθηκα και επισκέφτηκα τη δημοτική βιβλιοθήκη και επιτέλους μπορώ να διαβάσω ξανά πράγματα που θέλω. (βέβαια τα περισσότερα είναι κομματάκι παλιά αλλά οκ θα τη βρω την άκρη)
    Προσωπικά νομίζω δεν με τραβάει μονάχα ένα πράγμα, ειδικά τελευταία προσπαθώ να διαβάζω βιβλία που δεν θα διάλεγα εύκολα μόνη μου είτε γιατί δεν μου ακούγονταν καλά είτε γιατί μπορεί να είναι πολύ παλιά κτλ.
    Όπως και να χει νομίζω το διάβασμα είναι σπουδαία υπόθεση για να ανοίξεις τον κόσμο σου, να χαθείς σε ξένους κόσμους και να απολαύσεις μια ιστορία. Όπως λέει και μια γνωστή μου, υγιή ναρκωτικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικολέτα μου, μόλις ανακάλυψα αυτό σου το σχόλιο, συγνώμη
      για την αργοπορία.. Όπως λες, το διάβασμα είναι σπουδαία υπόθεση,
      για να γνωρίζουμε πολλούς καινούργιους κόσμους! Ναρκωτικό ασφαλείας😉

      Διαγραφή

ΦΙΛΕ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ TOY BLOG ΚΑΙ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΜΕ ΤΟΝ GDPR~ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ!

ΠΕΡΙ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ: ΠΡΟΣΟΧΗ! ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΝΟΜΟΣ 2121/1993 Copyright © Mia Petra

Απαγορεύεται από το δίκαιο Πνευματικής Ιδιοκτησίας η καθ' οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση και ιδιοποίηση τών κειμένων μου, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ Ή ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ, ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΚΤΡΙΑΣ -Mia Petra-
***IMPORTANT NOTE***:The reproduction, publication, modification, transmission or exploitation of any work contained herein for any use, personal or commercial, without my prior written permission is strictly prohibited.