Κυριακή 3 Οκτωβρίου 2021

✿ Τα γενέθλια...


Πλησίαζαν τα γενέθλια. Βγήκε για ψώνια. Έψαξε για το δωράκι τής μαμάς. Κατέληξε σε μιά κρεμούλα προσώπου. Και μιά καρτούλα για ευχές. Αγό-
ρασε και μιά τουρτίτσα με ένα κεράκι. Όλα υποκοριστικά, συρρικνωμένα, έτσι όπως ήταν το "υπόλοιπο" τής ζωής. Διοργάνωσε από μόνη της γιορτή. Μέσα στο μυαλό της: θα ανάψω το κεράκι, θα εμφανίσω την μικρή τούρτα, θα βγάλω φωτογραφίες πριν και μετά το κεράκι, θα πω το τραγουδάκι, κι η μαμά θα είναι ξαφνιασμένα κι ανέλπιστα ευχάριστη και χαμογελαστή.
 
Όλο έτσι τα κανόνιζε κάτι τέτοια. Από πάντα. Πάντα και μόνο αυτή θεωρούσε ότι οι άνθρωποι χρειαζόμαστε τις όμορφες στιγμές μας. Κάποιος να μας κάνει μιά ευχάριστη έκπληξη. Κάποιος να μας κάνει γενέθλια. Ε, κάποιος να μας σκεφτεί! Κάποιος να μας δωρίσει μιά όμορφη ανάμνηση..

3-4 ημέρες πριν από τα γενέθλια τής μαμάς, προέκυψε αδερφική "εμπλοκή". Θα πάμε στα γενέθλια, δε θα πάμε, θα μπορούμε, δε θα μπορούμε, η έκπληξη οδηγούνταν ολοταχώς σε ναυάγιο. Το κλίμα ανάμεσα στα δυο αδερφικά μέρη αποκαταστάθηκε εγκαίρως κι αναίμακτα. Ξημέρωσαν τα γενέθλια. Με το δωράκι και την μικρή τούρτα καταφθάσανε στο σπίτι τής μαμάς. Ευχές, φιλιά, αγκαλιές. Κάποιος να της υπενθυμίσει ότι σήμερα έχει γενέθλια. Η μαμά ταμπουρωμένη μέσα στη χειμωνιάτικη ρόμπα της, με το υπονοούμενο στο μάτι τού τύπου "ε, και;"

Έστησε το σκηνικό, ετοίμασε τη φωτογραφική μηχανή, άναψε το κεράκι, εμφάνισε την τούρτα, και κάπου εκεί μαγικά δυό παιδικές φωνές ενήλικων κοριτσιών, τραγούδησαν "να ζήσεις μανούλα και χρόνια πολλά, μεγάλη να γίνεις με άσπρα μαλλιά", σε μιά μαμά που ΄χει περάσει το προσδόκιμο εδώ και χρόνια, κι η μνήμη έχει ανοίξει πανιά και χάνεται στο ανταριασμένο πέλαγο.. Η ερμηνεία τών κρυφών σκέψεων αποτυπωμένη στις φωτογραφίες αγκαλιά με την μαμά, να κοιτάνε όλοι την κάμερα, ο καθένας με μιά σκέψη. Εντέλει κοινή. Θα είμαστε εδώ κι οι τρεις μαζί και τού χρόνου; Και το βλέμμα τής μαμάς το φευγάτο να απαθανατίζεται στην κάμερα με ένα αχάραγο γελάκι που σήμαινε πως διαβάζει τους υπόγειους φόβους τών παιδιών της, ότι ίσως αυτά τα γενέθλια να είναι και τα στερνά.

Μήνυμα από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων: Το δάνειο που αιτηθήκατε, εγκρίθηκε σε μορφή γενεθλίων μαμάς

✰*•˛˛•*✰✰♡*•˛˛•*✰✰♡*•˛˛•*✰

Art: Nino Chakvetadze

Προϊόν Πνευματικής Ιδιοκτησίας. Απαγορεύεται Ρητά Η Αντιγραφή Και Η Αναδημοσίευση

❤¸¸.•*¨*•♫ ..............................οι σκέψεις μου κάνουν θόρυβο...........................❤¸¸.•*¨*•

39 σχόλια:

  1. 😔
    Εύχομαι ολόψυχα να διαψευστούν οι ανήσυχες και
    άσχημες σκέψεις. Να είστε γεροί όλοι και
    του χρόνου!
    Υγεία και αγάπη.
    Να χαίρεσαι τη μανούλα!
    💟

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χρόνια της καλά της αναντικατάστατης μανούλας σας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι όμορφα τρυφερό κείμενο. Θα σου πω πως..εγώ που έχω μπει σε τέτοιους πια συλλογισμούς "εντατικά" λόγω ηλικίας σε διαβεβαιώ πως το σκέπτομαι πιο συχνά. Όχι οτί φοβάμαι το θάνατο μα ..φοβάμαι το αύριο χωρίς κάποιους που αγαπώ. Μου λείπει η μαμά μου.. όταν την έχασα ..τότε "μεγάλωσα". Λένε πως μεγαλώνεις όταν δεν μπορείς να πεις το " μαμά" σε κάποια δίπλα σου που αγκαλιάζεις. Καλημέρα και καλό Φθινόπωρο γλυκιά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με συγκλόνισε αυτό που γράφεις, πως "Λένε πως μεγαλώνεις όταν δεν μπορείς να πεις το "μαμά" σε κάποια δίπλα σου που αγκαλιάζεις".. Αχ, μακάρι να γινόταν, και να υπήρχε το "πάντα"..🌺🌷

      Διαγραφή
  4. «Και το βλέμμα τής μαμάς το φευγάτο να απαθανατίζεται στην κάμερα με ένα αχάραγο γελάκι που σήμαινε πως διαβάζει τους υπόγειους φόβους τών παιδιών της…»
    Και μόνο γι’ αυτό το «αχάραγο γελάκι» άξιζε να γίνει αυτή η λιτή όμορφη γιορτή.
    Αυτές οι όμορφες στιγμές ίσως να σκαλίζουν τη χόβολη της μνήμης και να φωταγωγούν την ψυχή τού αγαπημένου προσώπου με τα φθίνοντα αποφλογίδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Άρη μου, ακριβώς για' αυτό: για να σκαλίζει τη χόβολή τής μνήμης..
      Ευτυχώς για όλους μας, δεν είναι σε προχωρημένο στάδιο η νόσος 🌸🌷🌺

      Διαγραφή
  5. Πολύ τρυφερή ανάρτηση! Να τη χαίρεσαι τη μαμά σου, όσο περισσότερο και όσο καλύτερα γίνεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Πίπη μου γλυκιά, κι εσύ τους αγαπημένους σου επίσης 🌼🌻🌼

      Διαγραφή
  6. Κάτι τέτοιες ''εκπλήξεις'' κάναμε κι εμείς στη μαμά αλλά και στον μπαμπα.Καλά να είστε όλοι σας και ας φτάνουμε και ας ξεπερνάμε το προσδόκιμο με αγαπημένους δίπλα μας.Τι άλλη ευτυχία και τύχη;
    Να τη χαίρεσαι. Στο τώρα και να θυμάσαι το χθες με συγκίνηση. Έτσι είναι αυτά. Το αύριο κανείς δεν το ξέρει ούτε για τον εαυτό του.
    Πολύχρονη και ας είναι φευγάτη η μνήμη...καλύτερα για να μην θυμάται τα άσχημα του τώρα
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ έκανα τα ίδια και με τον μπαμπά..
      Κάτι τέτοιες στιγμές είναι πολύτιμες για όλους,
      ακόμα και ως αίσθηση (κι ας λείπει κομμάτι τής μνήμης)
      Να χαίρεσαι την οικογένειά σου, Αννούλα 🌺🌸🌷

      Διαγραφή
  7. Εύχομαι να την γιορτάσετε και του χρόνου και όσα περισσότερα χρόνια γίνεται...Καθώς μεγαλώνουν τέτοιες σκέψεις είναι αναπόφευκτες...
    Να την χαίρεσαι την μανούλα σου και να είστε όλοι καλά.
    Καλό φθινόπωρο σου εύχομαι :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εσύ να είσαι καλά και να χαίρεσαι την οικογένειά σου.

      Διαγραφή
  8. Πολύ όμορφο και συγκινητικό κείμενο.....να είστε όλοι καλά να ξαναγιορτάσετε του χρόνου τα γεννέθλιά της κι ας είναι φευγάτο το βλέμμα της και μόνο η ύπαρξη της μάνας είναι ευλογία !!!
    Καλό φθινόπωρο !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευλογία.. Ναι οι γονείς, και δη οι καλοί, είναι ευλογία! Ράνια μου, φιλιά!🌼🌻🌼

      Διαγραφή
  9. Όσο κονταίνει το νήμα της ζωής των πολύ κοντινών μας προσώπων-αγαπημένων τόσο μεγαλώνει η ανάγκη να αιχμαλωτίσουμε στιγμές και μνήμες κι ας υπάρχει στη ματιά εκείνο το φευγάτο πισωγύρισμα. Πέτρα μου υπέροχο, τρυφερό, συγκινητικό! Να είστε καλά να γιορτάσετε και άλλα γενέθλια. Χρόνια καλά της μανούλας!
    Καλό Φθινόπωρο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το "νήμα" ενοχοποιείται για όλα, και για τους
      αγαπημένους μας, και για εμάς τους ίδιους.. Φιλιά!
      🌷🌸🌺

      Διαγραφή
  10. Τι σημασία είχε πως το βλέμμα της μανούλας ήταν φευγάτο Πετρίνα μου; στις χαραμάδες που φωτίζουν στιγμές θα σταθεί..
    Τι όμορφη σκέψη που κάνατε!!! Να είστε καλά και να τα γιορτάσετε πάλι όλες μαζί!!
    Καλό μήνα να έχεις Πετρίνα μου φιλιαααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το καλό είναι ότι η άνοια δεν είναι προχωρημένη,
      και δεν τίθεται θέμα "καν μνήμης", απλά ξεχνάει
      αρκετά, αλλά αξιοπρεπώς ως τώρα. Φιλιά Σμαράγδι!
      🌼🌻🌼

      Διαγραφή
  11. Την έχετε ακόμα.
    Τί όμορφο να ζείτε τέτοιες στιγμές!
    Χαρείτε τες. Κάποτε θα είναι ανάμνηση.
    Να είστε καλά, πολλά φιλιά Πέτρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ουφ, ανατρίχιασα με την αλήθεια που είναι πάντα τόσο σκληρή..
      Κι εσύ να χαίρεσαι τους αγαπημένους σου, Μαράκι μου! 🌺🌸🌷

      Διαγραφή
  12. Γεμάτο συγκίνηση και ανθρωπιά. Γεμάτο συναισθήματα. Δεν μπορώ εύκολα να διαχειριστώ τέτοιες δυνατές στιγμές. Πέτρα μου χρόνια πολλά. Να είστε πάντα έτσι μαζί. Σε κάθε κόσμο, σε κάθε διάσταση. Θέλω να πω ένα μεγάλο μπράβο με την καρδιά μου για αυτήν σας την κίνηση. Ειλικρινά.
    Την αγάπη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τέτοιες στιγμές Γιάννη μου, είναι ιδιαίτερα διαχειρίσιμες,
      το καλό όμως είναι ότι υπάρχουν, και είναι και ευχάριστες!
      Σε κάθε κόσμο, σε κάθε διάσταση, όπως σοφά λες..🌻🌼⭐🌻

      Διαγραφή
  13. Να την χαίρεσαι Πέτρα μου. Χρόνια της πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Ελενάρα μου, κι εσύ να χαίρεσαι την οικογένειά σου! 🌼🌻🌼

      Διαγραφή
  14. Να χαίρεσαι την μάνα σου Πέτρα,πολύ όμορφο και συγκινητικό κείμενο
    Την καλησπέρα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Μορφέα μου και να χαίρεσαι κι εσύ όσους αγαπάς 🌺🌸🌷

      Διαγραφή
  15. Αχ νονούλι τι γλυκιά η κίνηση σας! Να τη χαίρεστε τη μανούλα και να σας χαίρεται και εκείνη.
    Αυτές οι απλές στιγμές είναι που φτιάχνουν τις πιο ωραίες αναμνήσεις.
    Με συγκίνησες.
    Σε φιλώ γλυκά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Κατασκευάζω" αναμνήσεις, τί να κάνω;..
      Φιλιά πολλά κι εσύ να χαίρεσαι την αγαπημένη σου
      οικογένεια, κουκλοβαφτιστηρόνιμου! 🌻🌼⭐🌼🌻

      Διαγραφή
  16. Περασα να σου πω οτι εχω αλλαξει την διεύθυνση του ιστιολογιου μου
    και η νεα διευθυνση ειναι αυτη https://morfeasblog.blogspot.com/
    Αν θελεις με προσθετης στα blogs που διαβαζεις

    Ελπιζω να εισαι καλα

    Με εκτιμηση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Να την χαίρεστε Πέτρα μου.
    Δεν έχει σημασία το βλέμμα της, σας αισθάνεται κι αυτό φτάνει.
    Ζήστε τις μέρες κοντά της.
    Μερικές φορές θα είναι δύσκολο αλλά θα είναι ωραίες οι αναμνήσεις αργότερα.
    Εύχομαι να γιορτάσετε πολλές φορές ακόμα μαζί.
    Να είστε όλοι καλά.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρενάκι, όπως έγραψα και πιο πάνω, είναι στις αρχές άνοιας,
      δεν υπάρχουν ακόμα πολλές δυσκολίες.. Σε ευχαριστώ για τις
      ευχές και σου εύχομαι κι εγώ να χαίρεσαι την οικογένειά σου!
      🌻🌼🌻

      Διαγραφή
  18. Πολύ συγκινητικό ...ευχομαι ολόψυχα χρόνια πολλά στη μανουλα σου Πέτρα μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καλό μήνα συμπεθεράρα μου!!! Μπήκα φορτσάτη με υπερθετικά εγώ!! 😁🧁
    Τρυφερούλι μου πλασματάκι!!! Να χαίρεσαι την μανούλα και να χεις πλήθη στιγμών μαζί της!!
    Η φωτό α π ί θ α ν η!! Μουτς μουρς!! 😘🌹

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρε συ συμπεθερόνι, πότε θα απαντήσεις στο τηλέφωνο;;;
      😂😂😂
      Σε ευχαριστώ πολύ, κι εσύ να είσαι καλά! Καλή Κυριακή!
      🌻🌞🌼

      Διαγραφή
  20. Καλημέρα κι από εδώ Πέτρα μου σε ευχαριστώ για την επίσκεψη στο μπλογκ μου και για τα καλά σου λόγια το εκτιμώ πολύ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ εκτιμώ τους καλούς -διαδικτυακούς- φίλους! Την καλημέρα μου και καλό σ/κ🌼

      Διαγραφή

ΦΙΛΕ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ TOY BLOG ΚΑΙ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΜΕ ΤΟΝ GDPR~ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ!

ΠΕΡΙ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ: ΠΡΟΣΟΧΗ! ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΝΟΜΟΣ 2121/1993 Copyright © Mia Petra

Απαγορεύεται από το δίκαιο Πνευματικής Ιδιοκτησίας η καθ' οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση και ιδιοποίηση τών κειμένων μου, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ Ή ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ, ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΚΤΡΙΑΣ -Mia Petra-
***IMPORTANT NOTE***:The reproduction, publication, modification, transmission or exploitation of any work contained herein for any use, personal or commercial, without my prior written permission is strictly prohibited.